آب اکسیژنه قیمت

آب اکسیژنه قیمت

آب اکسیژنه که با نام علمی پراکسید هیدروژن نیز شناخته می شود یک مایع به شکل خالص آبی کم رنگ و شفاف است که کمی چسبناک تر از آب است. جدا از این، آب اکسیژنه در طبیعت ناپایدار است لذا جهت ذخیره سازی به یک محلول اسیدی ضعیف با یک تثبیت کننده نیاز دارد.

این ماده دارای خواص اکسید کننده قوی است که آن را به یک عامل سفید کننده قوی تبدیل می کند که تا حد زیادی برای سفید کردن کاغذ استفاده می شود، اما به عنوان یک ضدعفونی کننده و اکسید کننده نیز کاربرد دارد.

آب اکسیژنه برای کاربردهای مختلف بهداشت شخصی و مراقبت های بهداشتی استفاده می شود. در درمان پوست به عنوان یک ضد عفونی کننده برای بریدگی ها و سوختگی های جزئی و به عنوان محلول دهان شویه برای از بین بردن مخاط و سایر تحریکات دهان استفاده می شود. آب اکسیژنه قیمت های متفاوتی بر اساس درصد و برند تولید کننده دارد.

کاربرد و بازار جهانی آب اکسیژنه

قوانین و مقررات زیست محیطی پراکسید هیدروژن، نقشی حیاتی در پیشبرد رشد بازار دارند. افزایش تمایل مصرف کنندگان به استفاده از این ماده شیمیایی برای چندین کاربرد تصفیه آب و کنترل آلودگی نیز به این امر کمک کرده است. علاوه بر این، پراکسید هیدروژن در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده نهایی مانند صنایع شیمیایی، الکترونیک، کاغذ و خمیر کاغذ، معدن و غیره استفاده می شود. همچنین تقاضای آن در محصولات سفید کننده به منظور حذف ترکیبات کلر افزایش یافته است. علاوه بر این، ماهیت مقرون به صرفه پراکسید هیدروژن و افزایش تقاضا برای کاغذ بازیافتی نیز بر این بازار تأثیر مثبت گذاشته است.

آب اکسیژنه به طور گسترده ای برای فرآیند پروپیلن اکسید (HPPO)، تولید اسید پراستیک، بازدارنده های شعله، تولید علف کش، آغازگر پراکسید آلی و موارد دیگر استفاده می شود. این ترکیب بخش ضروری از صنایع شیمیایی است که در چند سال گذشته به دلیل مشارکت فزاینده بخش خصوصی و گسترش جغرافیایی توسط مشارکت کنندگان کلیدی، شاهد رشد فوق العاده ای بوده است. با این حال، پیش‌بینی می ‌شود که نگرانی‌ های بهداشتی برای قرار گرفتن در معرض H2O2 یک نقطه منفی بزرگ برای رشد سهم بازار پراکسید هیدروژن باشد. آب اکسیژنه قیمت های متفاوتی دارد و به راحتی قابل خریداری است.

تقسیم بندی بازار کلیدی

تجزیه و تحلیل صورت گرفته از روندهای کلیدی در هر زیر بخش از بازار جهانی پراکسید هیدروژن به همراه پیش‌بینی‌ها در سطح جهانی و منطقه‌ای از ۲۰۲۲-۲۰۲۶ ارائه می ‌دهد. این گزارش بازار را بر اساس کاربرد و استفاده نهایی دسته بندی کرده است.

تفکیک بر اساس برنامه:

بر اساس کاربرد، بازار به عنوان سنتز شیمیایی، سفید کننده، ضد عفونی کننده، پاک کننده و غیره تقسیم بندی شده است. در حال حاضر سنتز شیمیایی بر بازار حاکم است و بیشترین سهم را در اختیار دارد. سنتز شیمیایی از بخش های کاربردی مهم بازار پراکسید هیدروژن است که کاربردهای متعددی در صنایع شیمیایی پیدا کرده است.

تفکیک بر اساس استفاده نهایی:

بر اساس مصرف نهایی، خمیر کاغذ و کاغذ بزرگترین بخش را تشکیل می دهند و پس از آن مواد غذایی و نوشیدنی ها، تصفیه آب، منسوجات و لباسشویی، نفت و گاز، مراقبت های بهداشتی، الکترونیک و غیره قرار دارند.

بخش کاغذ و خمیر بزرگترین بخش بازار پراکسید هیدروژن از نظر حجم است که بیش از ۳۵ درصد از کل سهم را به خود اختصاص داده است. آب اکسیژنه به عنوان عامل سفید کننده در خمیرهای شیمیایی، سفید کننده خمیر مکانیکی و کاغذ بکار می رود. این ترکیب یکی از مهمترین مواد شیمیایی بازیافت با حذف جوهر چاپی است که در فرآیندهای چند مرحله ای در سفید کردن خمیر کرافت بکار می رود. کاربردهای H2O2 سطح روشنایی کاغذ را با ایجاد بقایای کمتر ترکیبات هالوژنه افزایش می دهد. به عنوان یک عامل سفید کننده انحصاری در روشن کردن خمیر سولفیت نیز استفاده می شود.

تفکیک بر اساس منطقه:

از نظر منطقه ای بازار پراکسید هیدروژن به آسیا و اقیانوسیه، اروپا، خاورمیانه و آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین تقسیم شده است. در این میان، آسیا و اقیانوسیه بزرگترین بازار آب اکسیژنه هستند و اکثریت سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

صنعتی شدن سریع و شهرنشینی باعث رشد بخش تولید آب اکسیژنه شده است. علاوه بر این، افزایش استفاده از کاغذ در دستمال کاغذی های بهداشتی و بسته بندی مواد غذایی نیز احتمالاً روند بازار پراکسید هیدروژن در پردازش کاغذ و خمیر کاغذ را در بازه زمانی پیش بینی شده در این منطقه تسریع می کند. آب اکسیژنه قیمت های متفاوتی در بازار دارد و به راحتی از داروخانه ها و شرکت های مواد شیمیایی قابل خریداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.