اسانس به چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد

اسانس به چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد

اسانس به یک اسانس بسیار خوش رایحه است که از میوه درخت به یا Quince به دست می آید و فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. این اسانس در طب سنتی بیشتر به صورت رایحه درمانی و ماساژ درمانی استفاده می شود و فواید بسیار زیادی برای سلامتی به همراه دارد.

به یک میوه زرد رنگ بسیار خوشبو است که در صنایع غذایی برای تهیه مربا و ژله بسیار استفاده می شود. میوه های این درخت ممکن است شکل های متفاوتی داشته باشند. بسیاری از آنها به شکل سیب هستند، در حالی که برخی دیگر شبیه گلابی می باشند.

این اسانس منبعی بسیار غنی از آنتی اکسیدان است که از پوست شما در برابر عوامل محیطی روزانه محافظت می کند. همچنین این ماده به شما کمک می کند تا پوستی سالم، درخشان و زیبا داشته باشید. اسانس به چین و چروک ها و خطوط ریز موجود در پوست را به دلیل تحویل فوری مواد فعال بسیار مغذی و محافظتی، به راحتی کاهش می دهد.

تاریخچه مختصری از به

درخت به عضوی از خانواده گیاهان گل سرخ (Rosaceae) و از جنس cydonia است. میوه های این درخت، سبز مایل به زرد هستند و شکلی شبیه گلابی دارند. این میوه به طور شگفت انگیزی در سراسر جهان باستان محبوب بوده است. بین ‌النهرینی ‌ها ۵۰۰۰ سال پیش به را کشت می‌ کردند و از میوه های آن به شکل مختلف استفاده می کردند.

از همان ابتدا، مردم از مسیرهای تجاری باستانی برای آوردن درخت به خاورمیانه و مدیترانه و از جاده ابریشم برای رساندن آن به چین استفاده می کردند. Quince یا به در طب سنتی به شکل های مختلف برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده می شود.

روش های استفاده از اسانس به

اسانس Quince منبع بسیار غنی از آلفا توکوفرول، فیتواسترول ها و بتا کاروتن است. این ماده منبع غنی از اجزای زیستی و آنتی اکسیدان مفید برای سلامتی است. نسبت بالای امگا-۶/ امگا-۳ و محتوای بالای اسید لینولئیک، این اسانس را به انتخابی عالی برای مراقبت از پوست تبدیل کرده است. ایمن ترین و موثرترین راه برای استفاده از فواید این محصول گیاهی، رایحه درمانی یا آروماتراپی است. آروماتراپی از اسانس های گیاهی استفاده می ‌کند تا فواید سلامتی متعددی را برای ذهن و بدن فراهم کند.

آروماتراپی چیست

رایحه درمانی استفاده از اسانس های معطر مشتق شده از گیاهان به منظور افزایش سلامت جسمی یا روانی فرد است. آروماتراپی برای قرن ها به عنوان یک داروی جایگزین استفاده می شود که به طور ایمن و مؤثر بیماری های متعددی را درمان می کند.

اسانس های گیاهی مورد استفاده در آروماتراپی واکنش‌ هایی را در مغز تحریک می ‌کنند که بهبود را به بدن افزایش می دهند. این مواد به دلیل داشتن ترکیبات مفید می توانند سطح هورمون ها را در بدن متعادل کنند، اختلالات گوارشی را التیام بخشند و علائم افسردگی و اضطراب را به طور چشمگیری کاهش دهند.

با استنشاق اسانس های گیاهی، اعصاب بینی واکنش ‌های قدرتمند مغز را تحریک می ‌کنند. به طور مشابه، استفاده موضعی به این مواد اجازه می دهد تا با جذب از طریق بافت پوست، به سرعت وارد جریان خون شوند. انتخاب اسانس های مناسب بسیار مهم است و توصیه می شود به دنبال محصولات خالص و طبیعی برای استفاده باشید.

فواید اسانس به برای سلامتی

خلق و خو را بهبود می بخشد

رایحه اسانس ها به عنوان محرک‌ های قدرتمندی شناخته می شوند که مستقیما وارد مغز شده و واکنش‌ های احساسی شدیدی را ایجاد می‌ کنند. با استنشاق این اسانس، احساس انرژی، خوش‌ بینی و امیدواری در شما ایجاد می شود.

اضطراب و استرس را کاهش می دهد

مطالعات نشان داده است که رایحه درمانی با اسانس به، می تواند در درمان اختلالات روانی مانند استرس، افسردگی و اضطراب بسیار مفید باشد. با استفاده از اسانس های گیاهی برای تحریک سیگنال ‌های مثبت در مغز، می‌ توانید شرایط هیجانی منفی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. شما می توانید این ماده را در دستگاه پخش کننده یا حمام داغ استفاده کنید. همچنین می توانید این اسانس را به صورت موضعی روی نقاط محرک احساسی در سراسر بدن مانند گردن، آرنج ها، پشت گوش ها و پشت زانوها بمالید و از فواید بسیار زیاد آن بهرمند شوید.

التهابات را تسکین می دهد

این محصول خاصیت ضد التهابی قوی دارد که وقتی روی پوست استفاده می ‌شود، می‌ تواند تحریک و التهابات پوستی را کاهش دهد. توصیه می شود قبل از استفاده از اسانس به بر روی پوست، آن را با روغن های حامل رقیق کنید. استفاده موضعی از اسانس به برای درمان درد، کاملا بی خطر بوده و به سرعت عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.