اسانس توت فروتی چیست و چه کاربردی دارد

اسانس توت فروتی چیست و چه کاربردی دارد

اسانس توت فروتی یک اسانس گیاهی با بوی بی نظیر و ترکیبی از چند ماده است. این اسانس خوراکی است و در صنایع غذایی بسیار استفاده می شود. این محصول در بازار به دو صورت مایع و پودر یافت می شود. اسانس های موجود در بازار به صورت مایع معمولا از طریق تقطیر به دست می آیند.

اسانس توت فروتی ترکیب لذت بخشی از عطرهای برخی مرکبات و گیاهان مورد علاقه ما مانند شمعدانی، نعناع، ​​انیسون، بوچو و ریحان است. نتیجه ترکیب این عطرها تهیه یک ترکیب بسیار انرژی بخش و تازه است که کاملا آن حال و هوای لذت بخش بهاری را به تصویر می کشد.

اسانس توت فروتی روح شما را زنده می کند، افکار شاد را تشویق می کند و خلق و خوی شما را حتی در غم انگیزترین روزها بهبود می بخشد. به علاوه رایحه آن بسیار مطبوع و سرشار از همه چیزهای بهاری است که در نتیجه یک افزودنی فوق العاده به محصولات مراقبت از بدن مانند شامپو بدن، لوسیون ها و عطرها است.

ترکیبات اسانس توتی فروتی

این اسانس رایحه خاص خود را از سه ماده مختلف دریافت می کند. اسانس پرتقال دارای رایحه ای قوی و تازه از مرکبات است که به ذهن شما انرژی می دهد و در عین حال حس آرامش و امنیت را به شما القا می کند. اسانس پرتقال رایحه بسیار قوی دارد و ترپن های پرتقال (ایزوله ای از اسانس پرتقال) به گسترش رایحه پرتقال میوه ای بسیار کمک می کند و به آن پیچیدگی بیشتری می بخشد. گریپ فروت صورتی نیز رایحه درخشان و معطر مرکبات را به این ترکیب می بخشد.

در حالی که تشخیص رایحه های ترکیبات غیر مرکباتی اسانس توتی فروتی برای شما بسیار دشوار است، اما آنها هنوز اجزای جدایی ناپذیری هستند که واقعا این اسانس گیاهی را بسیار خاص می کنند. اسانس های گیاهان شمعدانی، نعناع، ​​بادیان، بوچو و ریحان همگی عطر های گیاهی و لطیف خود را در اسانس توت فروتی ارائه می ‌دهند. نتیجه ترکیب این اسانس ها یک ترکیب میوه ای لذت بخش و پیچیده برای فصل بهار است و کاربردهای بسیار متنوع است.

موارد استفاده از اسانس توت فروتی

این اسانس گیاهی کاربرد بسیار زیادی در صنایع غذایی دارد. از این محصول در صنایع غذایی برای بهبود طعم میوه ای به محصولاتی مانند آب نبات ها، شکلات ها و تافی ها استفاده می شود. همچنین از این اسانس گیاهی در صنایع مختلف برای تولید پخش کننده های عطر، شمع، پایه کرم، پایه لوسیون، ژل، صابون، شامپو، خوشبو کننده هوا، نمک حمام، بمب حمام و بسیاری از ترکیبات دیگر استفاده می شود.

اسانس توت فروتی رایحه ای طولانی و قوی در این محصولات ایجاد می کند و رایحه های بسیار پیچیده ای دارد. این اسانس ماندگاری بالایی دارند و افزودنی عالی برای هر فرمولاسیون یا برای استفاده به تنهایی هستند. یکی از موارد که از اسانس توت فروتی بسیار استفاده می شود، تهیه اسکراب لایه بردار پوست است. برای تهیه این اسکراب لایه بردار شما به موارد زیر نیاز دارید.

  • ۲ اونس مایع صابون
  • ۱ اونس روغن نارگیل
  • شکر سفید ۱/۲ پیمانه
  • قالب سیلیکونی
  • ۳۹ قطره اسانس توت فروتی

برای تهیه این اسکراب ابتدا مایع صابون و روغن نارگیل را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید و به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه یا تا زمانی که ذوب شوند، حرارت دهید. سپس اسانس توت فروتی را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید. در نهایت شکر را اضافه کرده و دوباره مخلوط را به خوبی بهم بزنید. سپس مخلوط را در قالب ریخته و اجازه دهید سفت شود. پس از سفت شدن آن را از قالب خارج کنید و برای داشتن پوستی درخشان و شاداب در حمام به عنوان اسکراب لایه بردار استفاده کنید.

موارد احتیاط استفاده از اسانس توت فروتی

اسانس های معطر ممکن است برای استفاده بر روی پوست های حساس، نازک و ظریف مناسب نباشند. اگر پوست شما حساس است، توصیه می شود از اسانس های معطر به صورت غلیظ استفاده نکنید. شما همچنین می توانید قبل از استفاده از اسانس های گیاهی، تست پچ را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که محصولات حاوی این ترکیبات برای شما بی خطر هستند.

هرگز اسانس های معطر را داخل یا نزدیک چشم استفاده نکنید و روی نواحی پوست آسیب دیده یا ملتهب قرار ندهید. این محصولات باید دور از دسترس کودکان نگهداری شوند.

همچنین باید توجه داشته باشید که این محصولات بسیار غلیظ هستند و هرگز نباید بدون رقیق کردن از آنها استفاده کنید. اگر آلرژی دارید، باردار هستید یا بیماری زمینه ای دارید، لطفا قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.