اسانس مالشی چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد

اسانس مالشی چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد

اسانس مالشی به اسانس های گیاهی گفته می شود که دارای خواص بی شماری مانند آرامش بخشی، کاهش استرس، بهبود خلق و خو و بهبود سلامت پوست باشند. اسانس مالشی در طب سنتی برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی توصیه می شود. شما می توانید به راحتی اسانس های گیاهی مناسب را خریداری کنید و در منزل برای بهبود سلامتی خود استفاده کنید.

مطالعات متعدد نشان داده اند که استفاده از اسانس های گیاهی برای ماساژ پا می تواند علائم اضطراب و افسردگی را کاهش دهد، کیفیت خواب را بهبود بخشد، درد عضلانی را کاهش دهد، گردش خون را تحریک کند و حتی علائم میگرن را تا ۶۵ درصد کاهش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفا تا انتها با ما در این مقاله همراه باشید.

اسانس چیست

اسانس ها عصاره های غلیظ گیاهی هستند که فواید سلامتی زیادی به همراه دارند. گیاهان دارویی از مواد ساختاری و مواد شیمیایی گیاهی ساخته شده اند. این مواد شیمیایی دارای خواصی هستند که نه تنها برای گیاه مفید است، بلکه برای بهبود سلامتی ما نیز بسیار مفید است. برای تولید اسانس ها به مقدار زیادی مواد گیاهی نیاز است که می تواند برخی از آنها را بسیار گران قیمت کند. برای مثال از حدود ۲۵۰ پوند گل اسطوخودوس یک پوند اسانس اسطوخودوس تهیه می شود.

فواید اسانس های مالشی برای سلامتی

اسانس های گیاهی را می ‌توان در آروماتراپی، نوعی داروی مکمل که از بو برای بهبود سلامتی شما استفاده می ‌کند یا به صورت موضعی از این ماده روی پوست استفاده کرد. مطالعات نشان داده است که اسانس مالشی ممکن است به تقویت خلق و خو، بهبود عملکرد شغلی از طریق کاهش استرس و افزایش توجه، بهبود خواب، از بین بردن میکروب و ویروس ها، کاهش اضطراب و کاهش التهاب به بیماران کمک کند.

بهترین اسانس های مالشی

انواع مختلفی از اسانس های گیاهی در بازار وجود دارد که دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی هستند. اما برخی از این محصولات گیاهی برای استفاده به صورت ماساژ یا مالشی بسیار مفید هستند. این اسانس ها عبارتند از:

اسانس نعناع

ماده اصلی تشکیل دهنده اسانس نعناع منتول است. این ماده شیمیایی سینوس ها را باز و پاک می کند که احساس گرفتگی سر و بینی را کاهش می دهد. اسانس نعناع فلفلی همچنین به تسکین سردرد به شما بسیار کمک می کند. این ماده همچنین اثر خنک کنندگی و طراوت بخشی دارد که می تواند تب را کاهش دهد. همچنین دارای خواص ضد درد است که به کاهش درد و التهاب به شما کمک می کند.

اسانس اکالیپتوس

اسانس اکالیپتوس یک خلط آور عالی است. این اسانس به باز شدن راه های هوایی به شما کمک می کند و به طور طبیعی با پاکسازی بدن از مخاط اضافی به کاهش احتقان کمک می کند. استفاده از این ماده به صورت مالشی برای بهبود مشکلات تنفسی مانند گرفتگی سر و سینه بسیار عالی است.

اسانس لیمو

اسانس لیمو به دلیل داشتن ترکیبات مفید و رایحه بسیار خوب، به کاهش مشکلات تنفسی مرتبط با سرماخوردگی و سرفه به شما کمک می کند. این اسانس همچنین خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی قوی دارد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

اسانس اسطوخودوس

این اسانس گیاهی بسیار آرام بخش است. مصرف آن به صورت مالشی باعث آرامش عمیق در شما می شود و همچنین به داشتن یک خواب خوب شبانه کمک می کند. اسانس اسطوخودوس همچنین یک مسکن طبیعی است، سردرد را کاهش می دهد و با آلرژی های فصلی مبارزه می کند.

اسانس درخت چای

اسانس درخت چای خاصیت ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد التهابی قوی دارد؛ بنابراین به کاهش گلودرد، سرفه و احتقان به شما بسیار کمک می کند. در طب سنتی این اسانس گیاهی برای درمان بسیاری از مشکلات توصیه می شود.

چگونگی استفاده از اسانس مالشی

اگر قصد دارید از این محصولات گیاهی برای بهبود سلامتی خود استفاده کنید، باید به برخی از نکات توجه داشته باشید. اسانس های مالشی به ‌ویژه روی پاها مؤثر هستند، زیرا منافذ پاها بزرگ‌ ترین منافذ موجود در بدن هستند. این منافذ بزرگ برای جذب پوستی ایده ‌آل هستند و به اسانس های مالشی اجازه می ‌دهند به سرعت از لایه ‌های پوست عبور کرده و فواید بالقوه خود را در بدن آزاد کنند.

ماساژ اسانس های گیاهی به پاها، جذب بویایی از طریق بینی را نیز بهینه می ‌کند. شما همچنین می توانید اسانس مالشی را در قسمت های دیگری از بدن مانند پایین پا، مچ دست، پشت گوش، روی سینه و گردن نیز استفاده کنید. توصیه می شود برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی، از مصرف بیش از حد اسانس های گیاهی خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.