استون مرک چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد استون مرک چیست؟

استون از حلال‌ های پرکاربرد و مهم در صنعت و آزمایشگاه محسوب می‌شود. تولید استون توسط شرکت های مختلفی صورت گرفته و در بازار عرضه می گردد. استون مرک نوعی استون با درجه خلوص و کیفیت ساخت بسیار بالا و تولید کشور آلمان است. از استون مرک خالص در آزمایشگاه ها برای انجام واکنش های شیمیایی استفاده می شود. از خواص استون مرک خلوص بسیار بالای آن بوده و در مقایسه با انواع دیگر استون معروف تر است. قیمت استون مرک نسبت به سایر انواع گران تر بوده و این به دلیل برند تجاری محصول است. برای خرید استون مرک آلمان می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید. فروش استون مرک به دلیل کاربرد زیاد در ایران نیز بسیار صورت می پذیرد.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد و موارد استفاده از استون مرک می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این حلال صنعتی و آزمایشگاهی آشنا شوید.

انواع گریدهای استون

استون نیز همچون سایر مواد شیمیایی در گریدهای مختلفی تولید و عرضه می شود. مصرف کنندگان با توجه به نیاز خود از انواع مختلف این ماده خریداری و استفاده خواهند نمود.

  • استون مرک آزمایشگاهی
  • استون صنعتی

استون مرک آزمایشگاهی چیست

استون مرک یک حلال غیر معدنی (آلی) بوده و با فرمول شیمیایی C3H6O شناخته می شود. این حلال بی رنگ بوده و در دسته مواد شیمیایی فرار و اشتعال پذیر قرار گرفته است. استون با کد مرک ۱۰۰۰۱۴ در سیستم آیوپاک با نام پروپانون شناخته می شود. استون از کوچک ترین و ساده ترین ترکیبات کتونی محسوب می شود. بنابراین استون مرک دارای گروه عاملی کربونیلی است.

استون مرک با خلوص فوق خالص جهت تست جوش لوله های گاز بسیار مناسب است. این استون بسیار خالص بوده و حضور آن در هر آزمایشگاه کنترل کیفی و تحقیقاتی بسیار ضروری است. این حلال در آزمایشگاه های پتروشیمی و نفت نقش مهمی ایفا می کند. بعلاوه از استون مرک در صنایع دارویی، غذایی، ماشین سازی، تولید شوینده و مواد بهداشتی، آزمایشگاه های کشاورزی، آب و فاضلاب و… نیز استفاده می شود. توجه شود که قیمت استون مرک آلمان نسبت به سایر برند های تجاری بیشتر است.

مصارف آزمایشگاهی استون خالص

این نوع استون یک حلال قطبی یا پروتیک بوده و در واکنش های آلی مانند SN2 مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در واکنش هایی که در دمای بسیار پایین رخ می دهند نیز کارایی داشته و می تواند به عنوان حلال مورد استفاده قرار گیرد. این حلال آلی تحت نور فرابنفش فلورسنت است، بنابراین به عنوان ردیاب فلورسانس نیز به کار برده می شود.

کاربرد استون مرک در پزشکی و صنایع بهداشتی

از کاربرد استون در درمان جوش ها و لایه برداری پوست خشک استفاده می شود. این حلال در تمیز کردن و خشک نمودن پوست بدن به همراه سپتیسول استفاده می شود. اغلب از استون قبل از تماس ترکیباتی همچون سالسیلیک اسید، گلیکولیک اسید و اتانول در پوست استفاده می شود. تولید قرص ها و مایعات پر کننده یا مواد اولیه فعال از دیگر مصارف استون مرک آلمان است. توجه شود که استون به عنوان یک افزودنی مهم در صنایع غذایی نیز استفاده می شود.

استون خالص یک حد واسط شیمیایی

از استون به عنوان واسطه شیمیایی استفاده می شود. این حلال در تولید پلاستیک ها، انواع الیاف سنتزی، انواع دارو… به عنوان واسطه شیمیایی عمل می کند. تولید رنگ از دیگر مصارف استون است که در این صنعت به عنوان یکی از اجزای فرار استفاده می شود. در ادامه به ترکیبات رایجی اشاره شده است که در تولید آن ها از استون استفاده می شو.

  1. ایزو بوتیل کتون
  2. بسیاری از آنتی اکسیدان ها
  3. تولید کتون های سنگین
  4. تولید رزین های پلی استر جهت رقیق سازی
  5. جهت تولید (BPA)مورد استفاده در علف کش ها
  6. تصفیه و تغلیظ نمودن فرمالدهید
  7. تصفیه و تغلیظ ویتامین های میانی و همین طور دی فنول آمین ها

قیمت استون مرک

قیمت این نوع استون به دلیل درجه خلوص بسیار بالا و اعتبار تجاری شرکت تولید کننده نسبت به سایر انواع بیشتر است. همچنین قیمت استون به حجم بسته بندی نیز بستگی دارد. بدیهی است بسته بندی های با حجم کمتر از قیمت های پایین تری هم در بازار برخوردارند.

خرید استون مرک

این ماده بخصوص در کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی بسیار پرمصرف است. بنابراین خرید و فروش آن در بازار مواد شیمیایی بسیار صورت می پذیرد. برای خرید این محصول می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه کرده و این محصول را خریداری نمایید. همواره خرید از منابع معتبر فروش توصیه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.