خرید پودر گوارگام و کاربردهای آن

خرید پودر گوارگام و کاربردهای آن

گوارگام یک صمغ طبیعی و یک عامل غلیظ کننده خوراکی است که از دانه گوار استخراج می شود. لوبیا گوار دارای اندوسپرم بزرگی است که حاوی صمغ گالاکتومانان است که در آب ژل می‌سازد. این ترکیب معمولاً به عنوان صمغ گوار شناخته می شود. پودر گوارگام به طور گسترده در مصارف غذایی و صنعتی استفاده می شود. برای خرید پودر گوارگام می توانید به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید.

خصوصیات فیزیکی پودر گوارگام

  • صمغ گوار یک پودر سفید متمایل به زرد است و تقریباً بی بو است. پودر صمغ گوار ریز در ویسکوزیته ها و گرانولومتری های مختلف بسته ویسکوزیته مورد نظر و کاربرد موجود است.
  • صمغ گوار یک پلی ساکارید هیدروکلوئیدی طبیعی با وزن مولکولی بالا است که از واحدهای گالاکتان و مانان ترکیب شده از طریق پیوندهای گلیکوزیدی تشکیل شده است که ممکن است از نظر شیمیایی به عنوان گالاکتومانان توصیف شود.
  • صمغ گوار یک پلی ساکارید محلول در آب سرد است که از واحدهای مانوز و گالاکتوز تشکیل شده است. قابلیت هیدراته شدن بدون حرارت باعث می شود در بسیاری از کاربردهای صنعتی و غذایی بسیار مفید باشد.
  • صمغ گوار که در آب سرد یا داغ حل می شود، ژل با ویسکوزیته بالا تشکیل می دهد. ویسکوزیته گوار تابعی از دما، زمان و غلظت است.
  • محلول هایی با غلظت های مختلف صمغ را می توان به عنوان امولسیفایر و تثبیت کننده استفاده کرد زیرا از ادغام قطرات روغن جلوگیری می کند. از صمغ گوار به عنوان تثبیت کننده سوسپانسیون نیز استفاده می شود. خرید پودر گوارگام و استفاده از آن برای مصارف مختلف به راحتی امکان پذیر است.

انواع پودر گوارگام

ویژگی فیزیکی و عملکردی گریدهای خاص گوار با عملیات مکانیکی قبل و بعد از آسیاب شدن آندوسپرم تا فرم نهایی آرد مایل به زرد روشن تعیین می شود. گریدهای گوار هم در آب سرد و هم در آب گرم هیدراته می‌شوند تا محلول‌های چسبناک تولید کنند.

انواع مختلف پودر صمغ گوار بر اساس کاربردهای صنعتی برای ضخیم شدن، تثبیت، بافت سازی، تقویت سوسپانسیون و خواص کنترل جریان برای محصولات صنعتی، محصولات غذایی و فرآیندها آن تولید می شود.

برای مصارف صنعتی، افزودن کیفیت های مطلوب مانند حذف گرد و غبار برای محصولات پودری، ساخت گلوله های قوی تر، لخته سازی بهتر، برای فرآیندها یا محصولات نهایی الزامی است. انواع پودر گوارگام عبارتند از:

۱) پودر صمغ گوار  گرید غذایی: برای استفاده در صنایعی مانند مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و غیره

۲) پودر صمغ گوار گرید صنعتی: برای استفاده در صنایعی مانند کاغذ، معدن، مواد منفجره، حفاری نفت و غیره

عیار پودر گوارگام به موارد زیر بستگی دارد:

  • محتوای ماده فعال
  • دانه بندی
  • ویسکوزیته
  • pH
  • درجه تعویض

کاربرد پودر گوارگام

مواد غلیظ کننده یا غلیظ کننده ها، موادی هستند که وقتی به مخلوط اضافه می شوند، ویسکوزیته آن را بالا می برند بدون اینکه تغییرات اساسی در سایر خواص آن مانند طعم ایجاد کنند. آنها بافت را تقویت می کنند ، ثبات را افزایش می دهند و عملکرد سوسپانسیون را بهبود می بخشند.

ضخیم کننده یک محصول غذایی است که برای ایجاد بافت ضخیم تر به یک ظرف مایع یا غذا استفاده می شود. برخی از غلیظ ‌کننده‌ها برای مقاصد پزشکی مورد استفاده قرار می ‌گیرند تا بلع غذا راحت ‌تر و بدون خفگی انجام شود. همچنین از قوام دهنده ها برای بهبود بافت یا طعم غذا استفاده می شود.

رایج ترین مورد استفاده از صمغ گوار استفاده از آن به عنوان قوام دهنده است. قوام دهنده ها اغلب بر پایه پلی ساکاریدها (نشاسته یا صمغ های گیاهی) یا پروتئین ها هستند.

صمغ گوار یک عامل غلیظ کننده به دست آمده از دانه های گوار است که برای کاربردهای مختلف بسیار مفید است. این ترکیب در درجه اول در دستور العمل های ضد حساسیت استفاده می شود که از انواع مختلف آرد غلات کامل استفاده می شود. از آنجایی که قوام این آردها امکان خروج گاز آزاد شده توسط خمیر مایه را فراهم می کند، صمغ گوار برای بهبود ضخامت این آردها مورد نیاز است و به آنها اجازه می دهد مانند آرد معمولی بالا بیایند.

فواید پودر گوارگام

صمغ گوار برای غذا، نوشیدنی و انواع سس ها مناسب است. می توان آن را به خمیر دندان و شیر خشک اضافه کرد. علاوه بر این، صمغ گوار در بستنی ها نیز می تواند خواص رئولوژیکی بستنی را افزایش دهد. مهم است که به یاد داشته باشید صمغ گوار جایگزین آرد گندم نیست، اما می توان آن را در دستور العمل ها جایگزین بسیاری از غذاهای دیگر کرد. برای خرید پودر گوارگام می توانید به راحتی از طریق اینترنت اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.