خطرات نیترات کلسیم

خطرات نیترات کلسیم

از خطرات نیترات کلسیم یک عامل اکسید کننده غیر قابل احتراق است اما سوختن مواد قابل احتراق را تسریع می کند. اگر مقادیر زیادی در آتش دخیل باشد یا مواد قابل احتراق به خوبی تقسیم شود، ممکن است انفجار ایجاد شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آتش یا گرما ممکن است منجر به انفجار شود.

ممکن است در صورت شوک یا گرم شدن منفجر شود. گرما باعث آزاد شدن اکسیدهای سمی نیتروژن می شود. مخلوط با آلکیل استرها ممکن است به دلیل تشکیل آلکیل نیترات منفجر شود. مخلوط با فسفر، قلع (II) کلرید، یا سایر عوامل کاهنده ممکن است واکنش انفجاری نشان دهند.

کاربردهای نیترات کلسیم

گیاهان به مواد مغذی اضافی نیاز دارند که می تواند به شکوفایی آنها و جلوگیری از بیماری ها کمک کند. در میان روش‌های متعدد برای اطمینان از رشد گیاهان شما، استفاده از نیترات کلسیم توصیه می‌شود.

نیترات کلسیم به رشد سریع کمک می کند و مقدار مناسبی از مواد مغذی را برای گیاهان فراهم می کند. به علاوه، استفاده از آن آسان است و تقریباً در هر فروشگاه باغبانی می توانید آن را پیدا کنید. نیترات کلسیم همچنین برای تصفیه فاضلاب و تسریع در گیرش بتن در صنایع مختلف استفاده می شود.

نیترات کلسیم چیست

نیترات کلسیم یک مخلوط شیمیایی مصنوعی از دو ترکیب معدنی کلسیم و نیتروژن است. برای تهیه آن، اسید نیتریک را با هر سنگ آهکی ترکیب شده و سپس آمونیاک را به آن اضافه می کنند.

هنگامی که این کار را انجام دهید، به ترکیبی تبدیل می شود که به نمک دوگانه معروف است. این ترکیب سپس متبلور شده و یک ترکیب نمکی تشکیل می دهد. محصول نهایی ماده ای است که شبیه تکه های نمک دریا به نظر می رسد.

این ترکیب نهایی را می توان سپس در آب حل کرد. نیترات کلسیم یکی از تنها منابع کلسیم محلول در آب است که در کشاورزی برای کشت و زرع گیاهان و محصولات مختلف استفاده می شود. شما می توانید آن را به ذرات کوچک تقسیم کنید و قبل از استفاده از آن روی گیاهان خود، آن را با آب مخلوط کنید. خطرات نیترات کلسیم را نباید نادیده بگیرید.

کود نیترات کلسیم

کود نیترات کلسیم به عنوان یک افزودنی به صورت جامد دانه ای سفید تا خاکستری روشن در دسترس است. این ترکیب شیمیایی محلول در آب است و برای گیاهان به راحتی قابل جذب است. بر خلاف انسان، گیاهان بیشتر مواد مغذی و غذای خود را با جذب از طریق ریشه یا از خورشید دریافت می کنند.

برای موثرترین نتایج، می توانید کود نیترات کلسیم را با آب مخلوط کرده و سپس آن را روی محصولات خود اسپری کنید. همچنین کود نیترات کلسیم را به شکل مایع نیز می توانید از بازار خریداری کنید.

تاثیر کود نیترات کلسیم بر محصولات کشاورزی

  • نیترات کلسیم می تواند برای گیاهان بسیار مفید باشد. برخی از مزایای آن عبارتند از:
  • برای بالا بردن pH خاک زمین کشاورزی
  • به پیشگیری (و اصلاح، در صورت لزوم) کمبود کلسیم در گیاهان کمک می کند
  • گیاهان را تشویق می کند تا رشد بهتری داشته باشند
  • مقاومت طبیعی گیاهان را در برابر دشمنانی مانند شپشک آرد آلود یا قارچ های بیماری زا افزایش می دهد.

اما هرگز آن را روی گیاهان اسیدی مانند افرا ژاپنی، کاملیا، آزالیا یا گاردنیا و غیره استفاده نکنید. به دلیل قلیایی بودن برگ‌های آنها را کلروتیک می ‌کند، زیرا برخی از مواد مغذی ضروری برای آن‌ ها، مانند آهن، توسط ریشه‌ های آن قابل جذب نیستند.

کلسیم برای گیاهان ضروری است و باعث افزایش کیفیت محصولات، تولید بذر و افزایش ماندگاری محصولات می شود. گذشته از آن، نیتروژن برای رشد سالم گیاهان حیاتی است. به تولید اسید آمینه و کلروفیل کمک می کند. منبع مداوم نیتروژن می‌تواند به گیاهان کمک کند رنگ‌های زنده‌تری نیز داشته باشند.

دوز مصرفی کود نیترات کلسیم برای گیاهان چقدر است؟

گذشته از خطرات نیترات کلسیم آن را می توان به صورت دانه ای یا مایع به دست آورد. بنابراین بسته به شکل این کود دوزهای مصرفی آن متفاوت است، اما به طور کلی موارد زیر توصیه می شود:

  • درختان میوه: ۱۰۰-۱۵۰ کیلوگرم در هکتار پس از میوه دهی.
  • سبزیجات علفی: ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار در طول فصل رشد
  • باغبانی: ۳۰۰-۳۵۰ کیلوگرم در هکتار در طول فصل رشد
  • اگر گیاهان شما زینتی هستند، دوز آن بسیار کمتر خواهد بود. برای مثال:
  • اگر در گلدان های کوچک تا قطر ۲۰ سانتی متر هستند، باید یک قاشق کوچک مرباخوری اضافه کنید.
  • اگر در گلدان های بزرگ هستند یک قاشق غذاخوری.
  • اگر در زمین کاشته شده باشند حدود ۵۰-۱۰۰ گرم برای هر بوته بسته به کوچک یا بزرگ بودن.
  • کودها را باید همیشه طبق دستورالعمل سازنده آماده کنید وگرنه ممکن است به محصولات آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.