خواص پاستیل و فواید آن برای پوست و پوکی استخوان

خواص پاستیل و فواید آن برای پوست و پوکی استخوان

پاستیل، آب نبات های صمغی بر پایه ژلاتین هستند که به شکل ها و طعم های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. خواص پاستیل مانند آنهایی که حاوی ژلاتین یا پکتین هستند و با مواد طبیعی ساخته شده اند، بسیار زیاد است. پاستیل یک خوراکی خوشمزه و مفید برای جذب راحت تر ویتامین ها، مواد معدنی مغذی و سایر افزودنی های مفید برای بدن است. مصرف پاستیل تأثیر مثبتی بر سلامت استخوان دارد، زیرا این خوراکی حاوی ژلاتین و لیزین است.

پاستیل ها اغلب با ویتامین ها تقویت می شوند. این خوراکی های خوشمزه معمولا حاوی مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین D هستند. ویتامین D به تنظیم مواد مغذی مانند کلسیم و فسفات در بدن کمک می کند. کمبود ویتامین D می تواند منجر به بروز بیماری های مانند پوکی استخوان شود. کلسیم نیز فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد و به حفظ استخوان های قوی کمک می کند و برای حفظ عملکرد طبیعی قلب، عضلات و اعصاب مورد نیاز است.

مواد تشکیل دهنده پاستیل

مواد تشکیل دهنده این خوراکی شامل شکر، اسید سیتریک، آب میوه، طعم دهنده ها و ژلاتین بدون طعم است. برخی از پاستیل ها ممکن است شامل شربت ذرت و رنگ های خوراکی نیز باشند. طعم دهنده ها معمولا از آب میوه به دست می آیند.

پاستیل گیاهی نوعی دیگر از این خوراکی است که با یک جایگزین گیاهی برای ژلاتین مانند پکتین یا آگار ساخته می شوند. این محصول همچنین حاوی آب میوه و قندهای استاندارد است و مصرف این خوراکی ها برای کسانی که رژیم غذایی وگان دارند، بدون مشکل است. هنگام مصرف این خوراکی باید به محتوای شکر، اندازه وعده و هرگونه جایگزینی ممکن برای شکر توجه کنید. خوردن بیش از ۳٫۵ وعده پاستیل در روز منجر به ایجاد یک رژیم غذایی ناسالم و نامتعادل می شود.

مزایای مصرف پاستیل

خواص پاستیل برای سلامتی بسیار زیاد است. پروتئین های مفیدی در پاستیل بر پایه ژلاتین وجود دارد که پس از تمرین های ورزشی بسیار مفید هستند. ژلاتین همچنین حاوی کلاژن است که به تقویت مو، پوست و ناخن شما کمک می کند. همچنین پوست شما را سفت می کند. برخی از فواید مصرف این خوراکی خوشمزه عبارتند از:

اشتهای خود را مهار کنید

یکی از اولین چیزهایی که هنگام شروع به خوردن پاستیل بدون قند خانگی متوجه می شوید، این است که آنها به نوعی اشتهای شما را در طول روز مهار می کنند. پاستیل بدون قند اغلب با پودر ویتامین C ساخته می شوند. پروتئین کلاژن خاصیت سیر کنندگی دارد و ویتامین C افزوده شده، میل به مصرف قند را کاهش می دهد.

پوست شما را سفت کنید

از مزایای سلامتی پاستیل می توان به سفت کردن پوست اشاره کرد. کلاژن را می توان به چسبی تشبیه کرد که بدن ما را در کنار هم نگه می دارد. بنابراین، مصرف این خوراکی می تواند به کاهش برخی از خطوط و چین و چروک های موجود بر روی پوست به شما کمک کند. همچنین اگر مقدار قابل توجهی وزن از دست داده اید، مصرف پاستیل می تواند به کاهش افتادگی یا شلی پوست که ممکن است ظاهر شود، به شما کمک کند.

تقویت مو، ناخن، پوست و دندان

همانطور که گفته شد، کلاژن مورد استفاده برای ساخت پاستیل نوعی پروتئین است. این ماده برای قوی نگه داشتن مو، پوست، ناخن و دندان های ما بسیار ضروری است. برخی از رژیم‌ های غذایی غیر اصولی اغلب به دلیل نخوردن کالری و مصرف پروتئین کافی، ممکن است باعث ریزش مو در فرد شود. بنابراین، پاستیل بدون قند اولین چیزی است که بسیاری از محققان برای یک رژیم غذایی جدید توصیه می کنند.

عوارض جانبی مصرف پاستیل

خواص پاستیل برای سلامتی بسیار زیاد است. اما باید توجه داشته باشید مصرف بیش از حد این خوراکی خوشمزه ممکن است برای سلامتی عوارض جانبی به همراه داشته باشد. برخی از رایج ترین عوارض جانبی مصرف بیش از حد پاستیل عبارتند از:

شکر ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد

این خوراکی ها حاوی قند بالایی از جمله قندهای بسیار تصفیه شده مانند دکستروز، ساکارز و شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. مصرف بیش از حد شکر تصفیه شده می تواند سطح انسولین را افزایش داده و ترشح هورمون های رشد را مهار کند.

 آسیب رساندن به دندان ها

در واقع، هنگام خوردن بیش از حد آب نبات یا سایر مواد غذایی پر قند مانند شکلات، آب نبات، پاستیل و بسیاری دیگر، ممکن است به دندان های خود آسیب برسانید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به دندان ها، پس از خوردن تنقلات شیرین مانند پاستیل که حاوی قند بالایی هستند، مسواک زدن را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.