رنگ پلی اورتان چیست و چه مزایایی دارد؟

رنگ پلی اورتان چیست

پلی اورتان پلمیری با خواص و کاربرد های ویژه است. پلی اورتان در انواع ترموست و ترموپلاست تولید و عرضه می شود. انواع پلی اورتان را می توان با تغییر فرمولاسیون به فرم های مات، براق و شفاف در آورد. رنگ پلی اورتان محصولی با خواص ویژه است که این خواص موجب افزایش کارایی آن شده اند. از خواص رنگ پلی اورتان می توان به بادوامی، نرمی و کشسانی آن اشاره نمود. کاربرد رنگ پلی اورتان از سطح در برابر خوردگی، هوازدگی، سایش و… حفاظت می کند. از دیگر خواص و ویژگی رنگ پلی اورتان مقاومت بالای آن در برابر عوامل محیطی است. رنگ پلی اورتان برای محافظت از سطوح مختلف بسیار عالی عمل کرده و کاربردی شبیه رنگ دارد.

قیمت رنگ پلی اورتان با توجه به نوع و حجم بسته بندی متفاوت بوده و قیمت های مختلفی را در بر دارد. برای خرید رنگ پلی اورتان می توان به سایت ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمود.

رنگ پلی اورتان چیست

رنگ پلی اورتان ترکیبی با قدرت چسبندگی بالاست. از کاربرد رنگ پلی اورتان در پوشش دهی فولاد، بتن و فلزات دیگر استفاده می شود. این محصول از رزین های حرارتی بوده که با اعمال گرمایی تنظیم شده به لایه های جامد تبدیل خواهد شد.

رنگ پلی اورتان نوعی پلیمر است که برای تولید آن از دو ترکیب ایزوسیانات و دیول استفاده می شود. محصول واکنش، ماده ای غیر قابل تخریب است که مقاومت بالایی در مقابل خراشیدگی و کشش دارد. این ماده در فرم های جامد، مایع و فوم تولید و در بازار عرضه می شود. قیمت رنگ پلی اورتان با توجه به نوع آن متفاوت است.

انواع رنگ پلی اورتان

  • پلی اورتان مات
  • پلی اورتان براق
  • اورتان نیمه براق
  • اورتان جلال دار
  • پلی اورتان پایه آب
  • پلی اورتان پایه روغن

مزایا استفاده از رنگ پلی اورتان

استفاده راحتی داشته و به سرعت خشک می‌شود. خشک شدن سریع آن موجب می‌شود تا سطح مورد نظر سریع تر آماده استفاده شود.

از مزایا رنگ پلی اورتان مقاومت آن در برابر آب و مواد شیمیایی است. رنگ پلی اورتان در برابر بیشتر ترکیبات شیمیایی مقاوم است. البته باید به این نکته توجه نمود که انواع رنگ پلی اورتان پایه آب برای استفاده در محیط های مرطوب و فضای باز نامناسب بوده و در برابر آب و رطوبت هیچ مقاومتی ندارد.

این ترکیبات بسیار بادوام هستند. پلی اورتان پس از خشک شدن تبدیل به لایه ای سخت و محکم شده و قادر است تا سطح زیرین را از سایش، خراش و آسیب‌های محیطی حفظ کند.

رنگ پلی اورتان ظاهر مطلوبی داشته و در فرم های مات و براق به صورت پوششی بی نقص از رنگ یا سطح زیرین خود محافظت به عمل می آورد.

درمقابل شرایط محیطی و اشعه ماورای بنفش مقاومت بالایی دارد. پلی اورتان در تمام شرایط محیطی مقاوم بوده و از سطوح مورد نظر در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. رنگ پلی اورتان در طیف وسیعی از دماها پایدار است و این خواص آن را به ترکیبی محبوب در صنعت پوشش تبدیل نموده است.

دلایل کاربرد رنگ پلی اورتان

این ماده برای انسان، محیط زیست و حیوانات ضرری ندارد. پس از خشک شدن، لایه ای مقاوم در برابر حرارت ایجاد کرده و اطمینان ساختار کلی مجموعه را افزایش می دهد.

رنگ پلی اورتان کاربردی بسیار آسان داشته و با استفاده از تجهیزات مکانیکی و دستی ساده در کمترین زمان قابل استفاده خواهد بود. برای استفاده از رنگ پلی اورتان به عنوان پوشش در سطوح مختلف می توان از انواع غلتک ها و دستگاه های مکانیکی اسپری و… استفاده نمود. استفاده آسان و خواص مطلوب این ترکیبات موجب استفاده گسترده از آن‌ها شده است.

قیمت خرید و فروش رنگ پلی اورتان

قیمت رنگ پلی اورتان با توجه به نوع رنگ و حجم بسته بندی متفاوت است. همچنین قیمت خرید این ترکیبات با توجه به برند تجاری محصول متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.