سگ نژاد ولش کورگی

سگ نژاد ولش کورگی

سگ نژاد ولش کورگی از جمله یکی از معروف ترین و محبوب ترین نژاد ها بین سگ های پا کوتاه است که بسیار مهربان، فعال و دوست داشتنی است. این سگ در دو نوع کاردیان و پمبروک وجود دارد. این نژاد در رنگ های مختلفی وجود دارد، پوشش بدنش متشکل از رنگ های متنوعی از حنایی گرفته تا سفید و مشکی است و از نظر ظاهری شباهت زیادی به روباه دارد. ولش کورگی در بهار و تابستان دچار ریزش شدید می شود و پاهای کوتاه و گوش های کشیده اش موجب جلب توجه به ظاهر او می شود.

انواع سگ نژاد ولش کورگی

این سگ در دو نوع کاردیان و پمبروک وجود دارد که این دو نوع تفاوت اندکی از لحاظ اخلاقی و رفتاری با یکدیگر دارند. کاردیان نسبت به پمبروک جثه بزرگتر و وزن بیشتری دارد و در برخی از سگ های این نوع الگویی شبیه به مرل های چشم آبی وجود دارد و الگوی رنگی بدنش به رنگ قرمز و سیاه است.

ویژگی های ظاهری سگ نژاد ولش کورگی

این سگ ها Welsh Corgy فک بسیار قوی، صورت بامزه پوزه کشیده و نیش قوی دارد. اندازه صورت این سگ با اندازه بدنش متناسب است و دندان های مرتبی دارد. ولش کورگی در هنگام استراحت دمش را جمع می کند و زمانی که هوشیار است و فعالیت می کند، آن را به شکل دایره در می آورد. این سگ که در گروه نژاد های کوچک قرار می گیرد، گردن زیبا و عضلانی دارد که باعث شکل گیری حالت زیبایی در شانه ها و گردن می شود.

استخوان کوچک و پهنی روی سینه ولش کورگی ها قرار دارد و استخوان دیگری روی پاهای این سگ قرار دارد که به طرف بیرون متمایل است و پاهای پشتی بسیار مستحکم و قوی هستند. ولش کورگی ها به طور معمول بین ۱۲ تا ۱۵ سال عمر می کنند، وزنشان می تواند بین ۱۱ تا ۱۴ کیلوگرم باشد و قدی بین ۲۵ تا ۳۳ سانتی متر دارند.

ویژگی های اخلاقی سگ نژاد ولش کورگی

از جمله خصوصیات اخلاقی ولش کورگی ها Welsh Corgy می توانیم به هوش بالای این سگ ها اشاره کنیم ، دیگر ویژگی این سگ ها فعالیتشان به میزان زیاد و انرژی غیر قابل وصفشان است. علاقه زیادی که این سگ های کوچک به گله ها دارند با این قضیه که اجدادشان در گذشته های دور کار گله داری و مدیریت گله را بر عهده داشتند، قابل توجیه

است.

سازگاری با غریبه ها

سگ های ولش کورگی در دیدار اولیه با افراد غریبه محتاط عمل می کنند ولی به ندرت به آن ها عادت می کنند و رفتار خوب و صمیمی خواهند داشت.

سازگاری با کودکان

این سگ علاقه زیادی به بازی کردن دارد و به همین دلیل می تواند همبازی بسیار مناسبی برای کودکان باشد. از طرفی با توجه به اجداد این سگ که سگ های محافظ گله بوده اند، می تواند از کودکان محافظت کند. اگر به خوبی به این سگ ها آموزش دهید می توانند رابطه خوبی با کودکان برقرار کنند ولی به هر حال بهتر است بدون نظارت یک بزرگتر سگ و کودک را با هم تنها نگذارید.

تغذیه سگ نژاد ولش کورگی

سگ های این نژاد Welsh Corgy برای این که بتوانند سلامت باشند، انرژی کافی داشته باشند و طولانی عمر کنند باید تغذیه مناسبی داشته باشند. در کل سگ های ولش کورگی بالغ روزانه به ۷۸۰ کالری نیاز دارند که بهتر است بیشتر این کالری شامل چربی ها و پروتئین ها باشد.

نحوه نگهداری از سگ نژاد ولش کورگی

این سگ ها ریزش موی زیادی دارند و این ریزش در فصول بهار و اوایل تابستان به حداکثر خود می رسد، به همین دلیل بهتر است در این زمان ها موخهای سگ را به طور مرتب شانه کنید. ضخامت موهای نرم و پر پشت قسمت خارجی ولش کورگی با ضخامت موهای داخلی متفاوت است. بهتر است بعد از استحمام سگتان موهایش را شانه بزنید و بدین طریق از ریزش مو در خانه جلوگیری کنید.

بهتر است گوش های سگتان را با یک پارچه مرطوب و تمیز، پاک کنید و ناخن هایش را قبل از این که بلند شوند، کوتاه کنید. پیاده روی روزانه برای سگ های این نژاد مورد نیاز است ولی توجه داشته باشید که ولش کورگی ها به گرما و سرمای زیاد حساس هستند و اگر در روزهای گرم  و آفتابی آن ها را به پیاده روی می برید، حتما یک بطری آب همراه داشته باشید. به طور کلی نگهداری از ولش کورگی ها برای افرادی که علاقه زیادی به گذران وقت در خانه دارند، مناسب تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.