همه چیز در مورد کلر ایرانی ۶۵%

همه چیز در مورد کلر ایرانی ۶۵%

کلر ایرانی ۶۵% یک محصول ایرانی پرکاربرد در صنعت تصفیه آب و ضدعفونی کنندگی است. شما می توانید کلر ایرانی ۶۵% را در بازار با قیمت مناسبی خریداری کنید. کلر یک عنصر شیمیایی غیرفلزی با عدد اتمی ۱۷ و با وزن اتمی ۳۵٫۴۵ و نقطه ذوب – ۱۴۹٫۸ درجه فارنهایت است. کلر از دو ایزوتوپ پایدار با اعداد جرمی ۳۵ و ۳۷ تشکیل شده است. بدن انسان به طور متوسط ​​حاوی حدود ۹۵ گرم کلر است که عمدتاً به شکل اسید هیدروکلریک ( اسید معده)، کلرید سدیم (NaCl) و کلرید پتاسیم (KCl) است.

کلر یک گاز بسیار سمی و زرد متمایل به سبز رنگ است که تقریباً دو و نیم برابر هوا چگالی دارد. کلر در واقع یکی از اولین گازهای سمی مورد استفاده در جنگ ها بوده است و گازی با بوی تند و خفه کننده است. علیرغم ماهیت نامطلوب آن، امروزه کلر در صنعت بسیار کاربرد دارد. در طبیعت، کلر به شکل نمک ( کلرید سدیم ) در آب دریا به طور گسترده یافت می شود.

تاریخچه استفاده از کلر

رایج ترین ترکیب کلر، کلرید سدیم است که از زمان های قدیم بسیار شناخته شده است. اولین ترکیب کلر ساخته شده توسط انسان احتمالاً اسید کلریدریک (گاز کلرید هیدروژن محلول در آب) بود که توسط کیمیاگران عرب در حدود سال ۹۰۰ پس از میلاد تهیه شد.

تهیه و مطالعه کلر گازی به کارل ویلهلم شیل (۱۷۴۲ – ۱۷۸۶) شیمیدان سوئدی در سال ۱۷۷۴ باز می گردد. شیل چندین عنصر و ترکیب مهم دیگر از جمله باریم، منگنز، اکسیژن، آمونیاک و گلیسیرین را کشف کرد.

در سال ۱۸۱۱ بود که شیمیدان انگلیسی سر همفری دیوی (۱۷۷۸ – ۱۸۲۹) به انجمن سلطنتی لندن اعلام کرد که گاز کلر یک عنصر است. او نام کلر را به این دلیل پیشنهاد کرد که همان رنگ سبز مایل به زرد را دارد که گاهی گیاهان بیمار ایجاد می کنند، رنگی که در یونانی به نام کلروس شناخته می شود. کلر ایرانی ۶۵% را می توانید از همه فروشگاه های مواد شیمیایی به راحتی خریداری نمایید.

خواص و کاربرد های کلر ایرانی ۶۵%

از آنجایی که کلر بسیار واکنش پذیر است، هرگز به تنهایی در طبیعت یافت نمی شود. کلر به صورت تجاری با عبور برق از محلول آب کلرید سدیم یا از طریق کلرید سدیم مذاب تهیه می شود. گاز کلر برای غشاهای مخاطی بینی، دهان و ریه ها بسیار تحریک کننده است. احتمالاً مهمترین کاربرد کلر به عنوان تصفیه کننده آب آشامیدنی و آب استخر است. منابع آب در بسیاری از نقاط جهان با افزودن کلر برای آشامیدن ایمن می شود.

امروزه کلر به صورت ترکیبات مختلف، برای ضد عفونی کردن آب آشامیدنی و آب استخر استفاده می شود. ترکیبات کلر بسیاری از عوامل بیماری زا را در آب از بین برده و آب را برای آشامیدن و شنا کردن ایمن می کنند. استفاده مناسب از کلر برای ضد عفونی کردن آب بسیار مهم است. ولی استفاده بیش از حد ممکن است برای سلامتی انسان عوارض جانبی در پی داشته باشد.

کلر به آسانی در آب حل می شود و باعث تولید ترکیبات شیمیایی از جمله اسید کلریدریک (HCl) و اسید هیپوکلرو (HOCl) و مقداری Cl 2 آزاد در آب می شود. این محلول که یک عامل اکسید کننده قوی است که می تواند برای از بین بردن میکروب ها یا سفید کردن کاغذ و پارچه در صنعت استفاده شود. از کلر همچنین برای به دست آوردن برم (یکی دیگر از اعضای خانواده هالوژن آن) از آب دریا با اکسید کردن یون های برمید به برم عنصری استفاده می شود.

در شیمی آلی، کلر به طور گسترده ای برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شود. به عنوان مثال، اتم های کلر می توانند به راحتی جایگزین اتم های هیدروژن در مولکول های آلی شوند. مولکول‌های جدید، با اتم‌ های کلر، بسیار واکنش‌ پذیرتر هستند و می‌ توانند با مواد شیمیایی مختلف واکنش دهند و طیف گسترده ‌ای از ترکیبات دیگر را تولید کنند. در صنعت از کلر می ‌توان برای ضدعفونی ‌کردن، تولید رنگ‌ ها، مواد منفجره، مواد غذایی، حشره ‌کش ‌ها، داروها، فلزات، کاغذ، پلاستیک، حلال ‌ها و منسوجات استفاده کرد.

سفید کردن یکی دیگر از کاربردهای بسیار زیاد کلر است. در زمان های گذشته نور خورشید تنها راهی بود که مردم می توانستند لکه ها و رنگ های نامطلوب در منسوجات و کاغذ را از بین ببرند. امروزه بیشتر از کلر برای ضدعفونی و تمیز کردن استفاده می شود. کلر ایرانی ۶۵% در این زمینه نیز می تواند به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.