کاربرد پودر کلر برای استخر چه مزایایی دارد؟

پودر کلر برای استخر

کلر ماده ای نام آشناست که از آن برای گندزدایی و ضدعفونی کردن استفاده می شود. استفاده از پودر کلر برای استخر منجر به ضد عفونی آب استخر خواهد شد. استفاده از پودر کلر برای استخر با از بین بردن ویروس ها، باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها آب استخر را برای شنا آماده کرده و انتقال عوامل بیماری زا ممانعت می کند. مقدار مصرف پودر کلر برای استخر به حجم اب استخر بستگی دارد. معمولا نحوه و مقدار مصرف پودر کلر برای استخر بر روی بسته بندی آن درج می گردد. از پودر کلر علاوه بر استخر در ضد عفونی نمودن اب و فاضلاب نیز استفاده می شود. انواع پودر کلر برای استخر در خلوص های مختلفی تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت پودر کلر برای استخر با توجه به درجه خلوص و برند تجاری محصول متفاوت خواهد بود.
برای خرید پودر کلر برای استخر می توان به سایت ها و مراکز معتبر عرضه مراجعه نمود. در ادامه این مطلب به بررسی مزایا پودر کلر برای استخر و نحوه خرید و فروش آن می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این محصول پرکاربرد آشنا شوید.

پودر کلر چیست

پودر کلر یا هیپوکلریت کلسیم ترکیبی معدنی با فرمول شیمیایی Ca(ClO) 2 است. این ماده از واکنش گاز کلر با هیدروکسید کلسیم در مقیاس تجاری تولید می‌ گردد. این پودر با نام‌ پرکلرین نیز شناخته می شود و کاربردی گسترده‌ در صنعت دارد. هیپوکلریت کلسیم قادر به حل شدن در آب سخت نبوده و در آب نرم تا متوسط کاربرد دارد. پودر کلر در تولید محصولات تجاری همچون انواع سفید کننده، پودر کلرین یا آهک کلرینه استفاده می شود. این ماده فعالیت ضد میکروبی بسیار گسترده‌ای داشته و انواع ویروس، باکتری و جلبک را از آب حذف خواهد نمود.
پودر کلر برای استخر در دمای اتاق سفید یا خاکستری بوده و همانند کلر بویی قوی دارد. این ماده یک اکسید کننده قوی بوده و بنابراین در مصرف آن باید احتیاط نمود. کلرزنی استخر با استفاده از پودر کلر روشی مناسب برای گندزدایی استخرهاست.

مزایا پودر کلر برای استخر

  • موجب عدم کدر شدن رنگ آب می گردد.
  • مانع کاهش شفافیت آب می شود.
  • در هنگام کلرزنی ته نشین نمی شود.
  • بر ساختار انگل‌ها و ویروس‌ها اثر گذاشته و موجب تخریب کلی آن‌ها می گردد.
  • از انتقال ویروس‌ها و بیماری‌های پوستی و التهابی و… ممانعت می کند.

ویژگی پودر کلر استخر

پودر کلر برای استخر و مصارف تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود.
این ماده همان هیپوکلریت کلسیم با نام تجاری پودر کلر است.
کلر استخر از پرکاربرد ترین محصولات ضدعفونی است.
به عنوان عامل اسیدی کننده، سفید کننده و گند زدا عمل می کند.
پودر کلر برای استخر دارای خاصیت میکروب کشی است.
اکسیدکننده ای قوی است و برای سفید کردن پارچه‌ مورد استفاده قرار می گیرد.
این ماده بوی خفه کننده و سمی دارد.

کاربرد پودر کلر برای استخر

از مهم ترین کاربرد پود کلر استخر ، گندزدایی و تصفیه آب است. درواقع کلر استخر رایج ترین نوع استفاده از این محصولات است. از پودر کلر برای تصفیه و گندزدایی مخازن و ذخایر آب آشامیدنی نیز در مقادیر مشخص استفاده می شود. امروزه حتی در ذخایر کوچک آب هم از کلر به عنوان ماده گندزدا استفاده می‌شود.
استفاده از پودر کلر برای استخر موجب از بین بردن میکروب ها و آلودگی ها در ذخایر آب آشامیدنی شده که با استفاده از دز های مشخص از پودر کلر صورت می گیرد.

روش استفاده از پودر کلر در استخر

روش استفاده از پودر کلر استخر اغلب بر روی بسته بندی آن توضیح داده شده است. این پودر ها با درصد خلوص های متفاوتی عرضه می شوند و از این رو هر شرکت تولید کننده مقدار و نحوه مصرف در متر مکعب آب را همراه محصول منتشر می کند.

خرید پودر کلر برای استخر

برای خرید پودر کلر می توان به صورت حضوری یا غیر حضوری اقدام نمود. خرید پودر کلر برای استخر از سایت های معتبر بی واسطه بوده و از این رو در وقت و هزینه صرفه جویی می شود. امروزه خرید و فروش پودر کلر استخر در بازار های داخلی و خارجی بسیار صورت می پذیرد.

قیمت پودر کلر برای استخر

انواع پودر استخر در خلوص های مختلفی عرضه می شوند. خلوص های ۷۰ درصد و بالاتر از قیمت بیشتری در بازار برخوردارند. قیمت پودر کلر علاوه بر درجه خلوص به نرخ ارز، شرکت تولید کننده و خارجی یا ایرانی بودن محصول نیز وابسته است. محصولات خارجی قیمت بیشتری از محصولات پودر کلر ایرانی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.