کربنات پتاسیم خوراکی چیست و چه کاربردی دارد؟

کربنات پتاسیم خوراکی چیست و چه کاربردی دارد؟

کربنات کلسیم یک ماده نمکی است که در صنعت استفاده های زیادی از آن صورت می پذیرد. خواص کربنات پتاسیم موجب استفاده از آن در صنایع شده است. از گرید کربنات پتاسیم خوراکی در صنایع غذایی استفاده می شود. از گرید صنعتی نیز در صنایع دیگر همچون کشاورزی، تصفیه آب و… استفاده می شود. از کاربرد کربنات پتاس خوراکی در خشک کردن محصولات غذایی همچون کشمش بهره برده می شود. البته استفاده از آن به عنوان افزودنی غذایی نیز در صنعت تولید مواد غذایی صورت می پذیرد. همان طور که گفته شد این محصول در گرید های مختلفی عرضه می گردد. برای خرید و فروش کربنات کلسیم و یا اطلاع از قیمت کربنات کلسیم خوراکی به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

کربنات پتاسیم خوراکی چیست

کربنات پتاسیم ماده ای شیمیایی و البته قلیایی است که در گرید های مختلفی در بازار عرضه می گردد. این محصول را می توان در گرید های صنعتی، خوراکی، آزمایشگاهی و کشاورزی تهیه نمود. کربنات پتاسیم خوراکی دارای رنگی سفید بوده و بدون بو است. این ماده به صورت پودر و یا کریستال تولید و در بازار عرضه می شود. کربنات پتاسیم خوراکی رطوبت را به خود جذب کرده و شکلی مرطوب دارد. طعم کربنات پتاسیم خوراکی شبیه نمک است و کاربردهای فراوانی در تولید مواد غذایی و صنعتی دارد.

کاربرد کربنات پتاسیم خوراکی

پتاسیم از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز در سلامت بدن انسان است. این عنصر قادر است تا سلامتی ارگان های دیگر بدن را نیز تامین کند. قلیایی بودن آن موجب شده تا در بسیاری از مواد غذایی و نوشیدنی ها از آن برای تنظیم pH استفاده شود. کربنات پتاسیم در صنایع غذایی به عنوان یک افزودنی بی خطر در طیف گسترده ای از مواد غذایی استفاده می شود. این محصول دارای تاییدیه های بهداشتی بوده و در بسیاری از کشورهای جهان استفاده می شود.

صنعت تولید کاکائو از کربنات پتاسیم استفاده می کند. این ماده به منظور تنظیم pH در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این ماده در تولید مکمل های ورزشی و بدنسازی هم از دیگر مصارف تغذیه ای آن است. استفاده از این ماده در دوز های تعیین شده از طرف شرکت های سازنده مانعی نداشته و می تواند موجب بهبود عملکرد ورزشی گردد. توجه شود که زیاده روی در کاربرد کربنات پتاس خوراکی موجب بروز تهوع و استفراغ، دل درد و اسهال خواهد شد. کاربرد این ماده در صنایع غذایی را می‌توان به‌صورت زیر خلاصه نمود.

  • تنظیم کننده pH مواد غذایی
  • موثر در تهیه پودر کاکائو و کاهش میزان تلخی در آن
  • استفاده به عنوان مکمل

مزایا مصرف کربنات پتاسیم خوراکی

یکی از مهم ترین کاربردهای این ماده در صنایع غذایی صورت می پذیرد. کربنات پتاسیم خوراکی کاربرد های فراوانی داشته و سالانه مقادیر زیادی از آن توسط کارخانه های تولید مواد غذایی خریداری می شود. کربنات پتاسیم خوراکی میزان اسیدی و قلیایی بودن مواد غذایی را تنظیم کرده و همچنین از تلخی برخی مواد غذایی جلوگیری می کند.

تبدیل انگور به کشمش با کمک کربنات پتاسیم صورت می گیرد. زیرا این ماده در جذب آب و رطوبت نقش موثری دارد. تولید خوراکی هایی مانند کیک، لبنیات و… برای به تعادل رسیدن اسیدیته به کربنات پتاسیم خوراکی احتیاج دارند.

کربنات پتاسیم خوراکی ایرانی

در بسیاری از کشورهای دنیا این محصول ساخته و برای استفاده در بازار های صنعتی عرضه می گردد. کربنات پتاسیم ایرانی، ایتالیایی، چینی و کره ای را می توان ازجمله مهم ترین های این ماده دانست. کربنات پتاسیم ایرانی و چینی می توانند رضایت صنایع را جلب کنند. اما محصولات تولید کره با کیفیت بسیار بالا می توانند برای صنایع اطمینان دهنده تر باشند. برای خرید این محصولات به سایت های معتبر مراجعه نمایید.

کربنات پتاسیم خوراکی چینی

پتاسیم کربنات از نمک های پتاسیم بوده که با فرمول شیمیایی K2CO3 شناخته می شود. این محصول با شاخص E501 به عنوان افزودنی غذایی شناخته شده و در صنایع تولید کننده مواد غذایی کارایی زیادی دارد. انواع کربنات پتاسیم چینی در بازار نسبت به انواع ایتالیایی و کره ای ارزان تر و در دسترس تر است.

قیمت کربنات پتاسیم

قیمت این محصول تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. یکی از این عوامل برند تجاری محصول است. بعلاوه محصولات خارجی نسبت به انواع ایرانی قیمت بیشتری در بازار دارند. برای خرید و کاربرد کربنات پتاس در انواع مختلف می توان به مراکز فروش معتبر مراجعه نمود. خرید این محصول از سایت به دلیل بی واسطه بودن، موجب صرفه جویی در وقت و هزینه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.