اسانس بلوبری چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد

اسانس بلوبری چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد

اسانس بلوبری یک اسانس گیاهی تهیه شده با پرس سرد دانه های بلوبری است که فواید بسیار زیادی برای سلامتی به همراه دارد. پرس سرد به حفظ ترکیبات مفید این ماده بسیار کمک می کند. این اسانس معمولا به عنوان یک اسانس پایه استفاده می شود، اما می توان آن را به تنهایی به عنوان مرطوب کننده یا در محصولات آرایشی بهداشتی مانند کرم ها و لوسیون ها نیز استفاده کرد.

این اسانس گیاهی حاوی آنتی اکسیدان ها و اسیدهای زیادی مانند اولئیک، استئاریک، پالمیتیک و غیره است. این ماده سرشار از ویتامین های مفید برای بدن مانند ویتامین A، C و E است. همچنین دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ مانند اسید لینولئیک است. اسانس بلوبری فواید زیادی برای سلامتی مانند توانایی آن در مبارزه با رادیکال های آزاد، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت پوست و مو دارد.

میوه بلوبری چیست

بلوبری میوه ای فوق العاده خوشمزه است که در بسیاری از مناطق در سراسر جهان به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارد، کشت می شود. اعتقاد بر این است که این میوه بومی آمریکای شمالی است، اما اکنون به طور گسترده در سراسر جهان برای اهداف خانگی و تجاری کشت می شود. اسانس تهیه شده از این میوه دارای ویژگی هایی خاص با رایحه شیرین و میوه ای است. این اسانس گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات مفید، برای سلامتی ما بسیار مفید است و از آن در آروماتراپی و لوازم آرایشی مختلف بسیار استفاده می شود. علاوه بر این، حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است و به محافظت از پوست ما کمک می کند.

فواید مصرف اسانس بلوبری برای سلامتی

این اسانس گیاهی به دلیل داشتن انواع ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی، فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. برخی از این فواید عبارتند از:

به مبارزه با علائم پیری به شما کمک می کند

با توجه به مقادیر بالای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی موجود در این اسانس گیاهی، مصرف آن می تواند به کاهش انواع مختلف مشکلات پوستی به شما کمک کند. خواص ضد باکتریایی اسانس بلوبری به محافظت از پوست در برابر مهاجمان خارجی مانند باکتری ها و ویروس ها کمک می کند و خواص آنتی اکسیدانی آن نیز از پوست در برابر آسیب های اکسیداتیو محافطت می کند. ماساژ منظم با این اسانس گیاهی می تواند برای پوست بسیار مفید باشد و بسیاری از مشکلات پوستی مانند چین و چروک، لکه های تیره، علائم پیری و غیره را بهبود بخشد.

از بروز آکنه پیشگیری و آن را درمان می کند

اسانس بلوبری یکی از بهترین محصولات گیاهی برای افرادی است که پوستی مستعد به آکنه دارند. مطالعات مختلف نشان داده است که این اسانس دارای غلظت بالایی از سالیسیلات است. این ماده یکی از انواع نمک های اسید سالیسیلیک است. اسید سالیسیلیک به طور گسترده ای برای رفع آکنه به صورت موضعی استفاده می شود. توانایی این اسانس در پاکسازی پوست مرده، باز کردن منافذ مسدود شده و مقابله در برابر میکروب ها، آن را به یک درمان فوق العاده قدرتمند برای آکنه تبدیل کرده است.

سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد

مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف اسانس بلوبری به طور منظم می تواند سلامت گوارش ما را بهبود بخشد و از بروز انواع مختلف مشکلات مربوط به گوارش جلوگیری کند. این اسانس گیاهی حاوی مقادیر زیادی فیبر و ویتامین های گروه B است که باعث تولید آنزیم های گوارشی می شود و به هضم راحت تر پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده کمک می کند.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

به دلیل مقادیر بالای فیتوکمیکال ها و آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C و ویتامین E موجود در اسانس بلوبری، مصرف آن برای سلامت کلی ما بسیار مفید است. این ماده به پیشگیری از انواع سرطان ها در بدن مانند سرطان ریه، دهان و روده بزرگ به ما کمک می کند. مصرف منظم این محصول گیاهی به مبارزه با رادیکال های آزاد به بدن کمک می کند و آنها را خنثی می کند.

اقدامات احتیاطی هنگام مصرف اسانس بلوبری

مصرف این اسانس گیاهی به طور کلی برای سلامتی بدن بی خطر است. اما مصرف بیش از حد آن، ممکن است برای سلامتی عوارض جانبی در پی داشته باشد. اگر به بلوبری یا سایر انواع توت ها حساسیت دارید، استفاده موضعی از این ماده برای شما توصیه نمی شود. توصیه می شود قبل از مصرف این محصول گیاهی تست پچ را انجام دهید. همچنین به زنان باردار، زنان شیرده و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، توصیه می شود قبل از مصرف اسانس بلوبری با پزشک خود مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.