اسانس رنگ آبی حلال در آب و الکل چیست

اسانس رنگ آبی حلال در آب و الکل چیست

اسانس رنگ آبی حلال در آب و الکل، یک اسانس گیاهی پرکاربرد در طب سنتی است که در ماساژ درمانی بسیار استفاده می شود. این اسانس برای یک ماساژ آرام بخش بعد از یک روز کاری طولانی بسیار مناسب است. چند قطره از این اسانس آبی تسکین دهنده را درون روغن نارگیل یا آب ریخته و از آن به عنوان یک محصول گیاهی برای یک ماساژ خنک کننده و آرامش بخش لذت ببرید.

ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش به خوبی می توانند از اسانس رنگ آبی استفاده می کنند و به صورت موضعی از آن برای تسکین عضلات و آرامش بدن پس از فعالیت شدید استفاده کنند. این اسانس گیاهی تسکین دهنده و اختصاصی را می توان به راحتی در آب و الکل رقیق کرد و روی پوست اعمال کرد. ترکیبات اسانس رنگ آبی حاوی خواص تسکین دهنده و خنک کننده قوی است. این خواص می توانند قبل و بعد از ورزش بسیار مفید باشند و برای ماساژ ایده آل هستند.

اسانس گیاهی چیست

اسانس ها مواد شیمیایی گیاهی غیر محلول در آب و بسیار غلیظ هستند که از قسمت های مختلف گیاهان تقطیر می شوند. آنها را می توان از برگ، ریشه، گل و سایر قسمت های گیاهان معطر یا دارویی تقطیر کرد و به دلیل غلظت فیتوکمیکال ها بسیار قوی هستند. اسانس های گیاهی فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند. از آنها برای بهبود سیستم ایمنی بدن و تسریع بهبود بیماری، مقابله با عفونت، تعادل هورمون های بدن، برای ماساژ درمانی و خوشبو کردن هوا استفاده می شود.

گیاهان دارویی و معطر هزاران سال است که در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته اند و جامعه مدرن بخشی از خرد نسل های گذشته و توانایی مقابله با بیماری را با این راه حل های طبیعی از دست داده است. اسانس‌ ها در سال‌ های اخیر محبوبیت باورنکردنی پیدا کرده ‌اند. اسانس های گیاهی یک داروی قدیمی هستند که دوباره محبوب شده ‌اند.

اسانس های گیاهی بسیار قوی هستند و مهم است که تا حد امکان از آن‌ ها به مقدار کم استفاده شود. چند قطره از یک اسانس به صورت موضعی یا معطر می تواند بسیار موثر و کافی باشد؛ بنابراین استفاده بیشتر یا مصرف داخلی آن ها ضروری نیست، حتی ممکن است برای سلامتی نیز مضر باشد.

نگرانی دیگر در مورد استفاده مدرن از اسانس پایداری طولانی مدت اسانس ها است. از آنجایی که مقدار زیادی از مواد گیاهی برای استخراج این محصول ها مورد نیاز است، استفاده طولانی مدت و گسترده از آنها می تواند به طور بالقوه اثرات زیست محیطی منفی و جهانی ایجاد کند.

تفاوت در کیفیت اسانس ها

کیفیت اسانس های موجود در بازار بسیار متفاوت است. این محصولات می توانند بسیار گران قیمت باشند. یک اسانس با کیفیت بالا به مقدار زیادی از مواد گیاهی برای تولید نیاز دارد و بسیار غلیظ است. بسیاری از اسانس های ارزان قیمت به صورت تجاری در دسترس هستند، اما با روغن های دیگر رقیق می شوند. اسانس های با کیفیت بالا باید بدون مواد شیمیایی تولید شوند و از گیاهان ارگانیک که در محیط طبیعی رشد می کنند، تهیه شوند.

استفاده ایمن از اسانس رنگ آبی

اسانس رنگ آبی حاوی ترکیبات گیاهی بسیار قدرتمندی است و باید با دقت و روش صحیح استفاده شود. نوع روش استفاده به هدف مورد نظر و اسانس انتخاب شده بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از اسانس های گیاهی به دلیل ترکیب شیمیایی قوی، پوست را تحریک می‌ کنند. این محصولات گیاهی به رقیق شدن بیشتری نیاز دارند یا بهتر است از طریق روش معطر استفاده شوند. دو روش استفاده از اسانس ها، روش معطر و روش موضعی است. این روش ها عبارتند از:

روش موضعی

اسانس های گیاهی حاوی مولکول ‌های ریزی هستند که بسیار راحت ‌تر از سایر محصولات گیاهی جذب بدن می ‌شوند. بنابراین وقتی از این اسانس ها روی پوست استفاده می کنید، بدن به سرعت از فواید آن بهره می‌ برد. به همین دلیل است که پیروی از دستورالعمل های استفاده ایمن، حتی برای استفاده به صورت موضعی نیز مهم است.

توصیه می شود اسانس های گیاهی که روی پوست استفاده می ‌شوند را ابتدا با یک حلال مانند روغن، آب یا الکل رقیق کرده و سپس به صورت موضعی استفاده کنید.

روش معطر

اسانس های گیاهی بسیار معطر هستند؛ بنابراین می توان از آنها برای خوشبو کردن هوا استفاده کرد. این روش به عنوان آروماتراپی یا رایحه درمانی در جهان شناخته می شود و مزایای این محصولات گیاهی را به صورت استنشاقی فراهم می کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اسانس های گیاهی هنگام استنشاق به جریان خون جذب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.