قیمت اسانس زغال اخته چیست؟ کاربرد و خرید و فروش آن

قیمت اسانس زغال اخته چیست؟ کاربرد و خرید و فروش آن

امروزه کاربرد اسانس ها در صنعت از جایگاهی ویژه برخوردار شده است. اسانس‌ها در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کاربرد دارند. اسانس زغال اخته ازجمله اسانس‌هایی است که به دلیل خواص ویژه در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. انواع اسانس زغال‌اخته در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و در بازار عرضه می شوند. از گرید خوراکی اسانس زغال اخته جهت ایجاد طعم مطلوب در مواد غذایی استفاده می شود. گرید صنعتی نیز در تولید محصولات آرایشی بهداشتی کاربرد دارد. توجه شود که از خواص اسانس زغال اخته در طب سنتی نیز استفاده می شود. زیرا این اسانس از خواص دارویی برخوردار است. قیمت اسانس زغال اخته تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. درجه خلوص و کیفیت اسانس بر قیمت آن بسیار تاثیر گذارند. برای خرید اسانس زغال اخته می توان به مراکز فروش معتبر در سراسر کشور مراجعه نمود.

معرفی اسانس زغال اخته

زغال‌اخته گیاهی گل ‌دار است و متعلق به خانواده درخت چوب هاست. این درخت از جنوب غرب آسیا تا جنوب اروپا دیده شده است. لازم به ذکر است در ایران نیز درخت زغال‌اخته هایی به بلندی ۲ تا ۳ متر در منطقه الموت غربی قزوین دیده شده است. این گیاه دارای میوه‌ای خوشمزه است و درخت آن پوستی به رنگ قهوه ای دارد. برگ هایی تخم مرغی شکل و طویل و گل‌های کوچک و زرد رنگ از موارد شناسایی این گیاه است. میوه زغال اخته بیضی شکل بوده و به رنگ سرخ تیره درخشان است. این میوه مزه ای ترش و ملس دارد. اسانس زغال اخته از میوه آن تهیه شده و دارای خواصی بی نظیری است. اسانس زغال‌اخته از اسانس‌های محبوب در صنایع غذایی محسوب می شود.

دلایل کاربرد اسانس زغال اخته

بهبود سلامت دستگاه گوارش

ترکیبات موجود در این اسانس قادر به از بین بردن میکروب ها بوده و غشای سلولی داخلی شکم را بازسازی می کنند. استفاده از اسانس زغال اخته می تواند زخم معده را نیز درمان کند. زغال‌اخته دارای ترکیبات گیاهی منحصر به فردی به نام پروآنتوسیانیدین های نوع A است. این ترکیبات قادرند از چسبیدن هلیکوباکتر پیلوری به پوشش داخلی معده ممانعت کرده و موجب کاهش بروز سرطان معده گردند.

درمان عفونت کلیه و مجاری ادراری

فلاونوئید ها ترکیباتی بسیار مفید در سلامت هستند. این ترکیبات مانع چسبیدن باکتری ها به غشای سلول های داخلی مجاری ادراری شده و از بروز عفونت ممانعت می کنند. باکتری ها نمی توانند بدون اتصال به سطح رشد کنند. بنابراین استفاده از این اسانس موجب از بین رفتن آن ها خواهد شد.

در صورتی که عفونت درمان نشود به کلیه ها سرایت کرده و به آسیب های جدی کلیوی منجر می گردد. برای درمان عفونت، لازم است تا مقدار زیادی آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین مصرف اسانس زغال اخته می تواند در حفاظت از کلیه ها در برابر التهاب بسیار موثر عمل نماید.

خواص ضد سرطان

زغال‌اخته حاوی ترکیباتی است که وجود آن ها تا ۱۷ برابر از بروز سرطان های مختلف محافظت می‌کنند. خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی این اسانس موجب می شود تا تکثیر سلول های سرطانی و رشد تومور متوقف گردد. این اسانس فعالیت و تعداد برخی سلول های خاص سیستم ایمنی و برخی آنزیم های خاص را برای افزایش مکانیسم دفاعی بدن، افزایش می‌دهد.

بهبود مشکلات پوستی با کاربرد اسانس زغال اخته

وقتی از مراقبت از پوست صحبت به میان می‌آید، استفاده از ترکیبات آنتی اکسیدان ها بسیار مورد توجه قرار می گیرند. رادیکال ‌های آزاد سلامت پوست را کاهش داده و موجب تسریع فرآیند های پیری پوست می شوند. رادیکال های آزاد موجب آسیب‌ های پوستی همانند رنگدانه، از دست دادن خواص ارتجاعی، ایجاد چین و چروک و… می‌ شوند. آنتی ‌اکسیدان ‌ها از بدن در برابر آسیب ها و التهابات ناشی از این رادیکال ‌های آزاد محافظت خواهند نمود. مصرف این اسانس ها به داشتن پوستی درخشان و سالم کمک می کند. سطوح بالای آنتی اکسیدان ها در زغال‌اخته موجب درخشانی و شادابی پوست می گردد.

اسانس زغال اخته را از کجا بخریم

برای خرید این اسانس می توان به فروشگاه ها یا شرکت های عرضه کننده اسانس مراجعه نمود. خرید این اسانس از طریق سایت شرکت های عرضه کننده نیز امکان پذیر است. توجه شود که همواره خرید از منابع معتبر و تهیه محصولات اصل توصیه می شود.

فروش اسانس های زغال اخته

فروش اسانس زغال‌اخته به دایل خواص و کاربرد آن در صنایع بسیار صورت می پذیرد. خرید و فروش این اسانس از طریق بسیاری از شرکت ها صورت می پذیرد. با خرید از سایت می توان بدون واسطه و با صرفه جویی در وقت و هزینه محصول مورد نظر را خریداری نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.