اسانس نسترن چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد

اسانس نسترن چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد

اسانس نسترن یا اسانس Dog-rose یک اسانس گیاهی است که خواص فوق العاده ای برای سلامتی بدن دارد. گل نسترن قرن ها است که در طب سنتی برای درمان بسیاری از مشکلات به خصوص مشکلات پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. از این ماده در ماساژ درمانی و رایحه درمانی بسیار استفاده می شود.

موارد استفاده از گل نسترن و اسانس آن در متون باستانی چینی و سانسکریت ذکر شده اند و حتی می توان آنها را در فسیل های مربوط به حدود ۴۰ میلیون سال پیش نیز یافت کرد. این اسانس گیاهی عطر و رایحه ای بسیار جذابی دارد و در رایحه درمانی بسیار استفاده می شود. این ماده دارای خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و نرم کنندگی است که این خواص در بهبود بسیاری از مشکلات مفید است.

اسانس نسترن چیست

گل نسترن یا Dog-rose یک گل رز وحشی است که بومی اروپا، شمال غربی آفریقا و غرب آسیا است. این گیاه سرشار از ویتامین C است. همچنین حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری است. اسانس این گیاه با استفاده از پرس سرد به دست می آید و در طب سنتی بسیار استفاده می شود. این اسانس به دلیل داشتن اسیدهای چرب فراوان و ترکیبات مغذی دیگر، به یک مکمل عالی برای محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده است. اسانس نسترن به راحتی جذب پوست می شود و در نتیجه اثری از چربی از خود باقی نمی گذارد.

فواید اسانس نسترن برای سلامتی

اسانس نسترن حاوی اسیدهای لینولئیک، اولئیک و لینولنیک، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، لیکوپن و بتاکاروتن است. این ترکیبات مغذی فواید باورنکردنی برای پوست و سلامت کلی بدن دارند. این اسانس گیاهی قرن هاست که در درمان و پیشگیری از بیماری ها و اختلالات مختلف در طب سنتی استفاده می شود. اعتقاد بر این است که دارای اثرات ضد افسردگی، آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد قارچی، پروبیوتیکی، آرام بخش عضلات، کاهش دهنده چربی و بهبود دهنده زخم است.

تحقیقات نشان داده است که مصرف این اسانس گیاهی دفعات، مدت و شدت حملات سردرد را بدون هیچ گونه عوارض جانبی جدی در بیماران مبتلا به میگرن بهبود می بخشد. اسیدهای چرب امگا ۶ این اسانس گیاهی به لایه های غشایی سلول های پوست برای بهبود سریعتر کمک می کنند و اسیدهای چرب امگا ۹ آن برای هیدراته و انعطاف پذیر نگه داشتن پوست بسیار مفید است. اسانس نسترن همچنین از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به خوبی محافظت می کند.

اسانس نسترن یا Dog-rose به دلیل داشتن سطوح بالای آنتی اکسیدانی، خاصیت ضد پیری موثری دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. از این اسانس به صورت موضعی، استنشاقی یا حتی خوراکی استفاده می شود.

فواید اسانس نسترن برای مو

اسانس نسترن دارای خواص ضد عفونی کنندگی قوی است که می تواند آلودگی و باکتری ها را از بین ببرد و فولیکول های مو را تمیز کند. این خاصیت ممکن است برای کسانی که مشکلات قارچی مانند شوره سر رنج می بردند، بسیار مفید باشد. ماساژ دادن این اسانس روی پوست سر می‌ تواند فولیکول ‌های مو را قوی ‌تر کند.

این اسانس گیاهی به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی خود، برای رطوبت بخشیدن به پوست سر خشک، تحریک شده و ملتهب عالی است. مصرف این ماده می‌ تواند به بهبود پوسته پوسته شدن پوست، چه روی صورت یا پوست سر به شما کمک کند. این اسانس همچنین از رشد موهای جدید برای سالم ماندن و جلوگیری از ریزش یا شکستگی حمایت می کند.

نحوه استفاده از اسانس نسترن برای مو

از این اسانس گیاهی می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. در حالی که هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای برای اسانس نسترن وجود ندارد، اما کارشناسان هشدار می دهند که این اسانس یک روغن قوی است؛ بنابراین ممکن است باعث بروز واکنش های آلرژیک شود.

قبل از استفاده از هر محصول جدید روی مو و پوست سر، توصیه می‌ شود که یک تست پچ انجام دهید تا مشخص شود که آیا به این ماده جدید حساسیت دارید یا خیر. برای کاهش قدرت این اسانس گیاهی، باید آن را با یک روغن حامل رقیق کنید. شما می توانید این اسانس را به شامپوهای خود یا محصولات بهداشتی خود اضافه کنید و از فواید بسیار زیاد آن بهرمند شوید.

موارد احتیاط هنگام استفاده از اسانس نسترن

اسانس نسترن به طور کلی غیر سمی و غیر تحریک کننده در نظر گرفته می شود. در حالی که آلرژی به این ماده ممکن است در افرادی با پوست بسیار حساس رخ دهد، اما این موارد بسیار نادر هستند. مصرف اسانس نسترن برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.