خواص اسانس فلفل سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

خواص اسانس فلفل سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از ادویه در مواد غذایی در کشورهای آسیایی و بخصوص ایران بسیار رایج است. فلفل سیاه ازجمله ادویه‌هایی است که از آن بسیار استفاده می‌شود. کاربرد این ادویه موجب تولید اسانس فلفل سیاه توسط بسیاری از شرکت‌های تجاری شده است. از خواص اسانس فلفل سیاه می‌توان به کاهش و تسکین درد، کاهش کلسترول خون، سم‌زدایی از بدن و افزایش گردش خون اشاره نمود. انواع اسانس فلفل سیاه در گریدهای خوراکی و صنعتی تولید و در بازار عرضه می‌شوند. برای خرید اسانس فلفل سیاه می توان به سایت های معتبر فروش اسانس مراجعه کرده و این محصول را خریداری نمود. قیمت اسانس فلفل سیاه با توجه به گرید تولید شده و شرکت تولید کننده متفاوت خواهد بود.

اسانس فلفل سیاه چیست

یکی از رایج ترین ادویه های مورد استفاده peper سیاه است. این ادویه به عنوان طعم دهنده در غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. از خواص اسانس فلفل سیاه به عنوان نگهدارنده و استفاده در صنعت عطر بهره برده می شود. اسانس‌های خوراکی با نام اسانس روغنی نیز شناخته می‌شوند. اسانس فلفل سیاه اسانسی تند و گرم است و از گیاه فلفل سیاه حاصل می آید. خواص منحصربه‌فرد اسانس فلفل سیاه بسیار موجب کاربرد آن در صنایع و به‌ویژه صنایع غذایی شده است. طب سنتی نیز خواص متعددی را برای این اسانس معرفی نموده است.

خواص اسانس فلفل موجب شده تا شرکت های مختلفی اقدام به تولید آن نمایند. عطر و بوی تند و  قوی این اسانس عاملی برای شناخت آن محسوب می‌گردد. از کاربرد اسانس فلفل سیاه مانند دیگر اسانس‌ها برای معطر و طعم‌ دار کردن محصولات صنایع غذایی استفاده می گردد. تحقیقات نشان داده اند که اسانس فلفل سیاه می تواند در کاهش و تسکین درد، کاهش کلسترول بد، سم زدایی بدن و افزایش گردش خون نیز موثر عمل کند.

انواع اسانس فلفل سیاه

اسانس فلفل سیاه  در گرید های مختلفی تولید می‌گردد. این گریدها ازلحاظ درجه خلوص و غلظت با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

  • خوراکی
  • صنعتی

توجه شود که گرید خوراکی نسبت به نوع صنعتی از خلوص بالایی برخوردار بوده و از آن در صنایع غذایی برای طعم دار کردن مواد غذایی استفاده می شود. این محصول علاوه بر طعم دهندگی دارای خواص دارویی مطلوبی است.

کاربرد اسانس فلفل سیاه در جوانی

انواع اسانس‌های فلفل از آنتی اکسیدان های مختلف سرشارند. همان‌طور که می‌دانید آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می‌کنند. این آنتی اکسیدان ها موجب کاهش علائم پیری زودرس شده و پوستی جوان و زیبا به ارمغان خواهند آورد. از دیگر مزایا اسانس فلفل سیاه افزایش گردش خون و بهبود آن است. با افزایش گردش خون سموم و مایعات اضافی از بدن دفع خواهند شد. این خواص به افزایش درخشندگی پوست منجر می شوند.

لاغری با مصرف اسانس فلفل

افراد چاق زیادی به دنبال لاغری و تناسب اندام هستند. فلفل سیاه دانه ای با خواص دارویی شگفت انگیز است. جالب است بدانید مصرف اسانس‌ فلفل می تواند موجب کاهش وزن گردد. لایه خارجی دانه فلفل حاوی ترکیباتی است که باعث تجزیه سلول های چربی شده و به تسریع لاغری کمک می کنند. توجه شود که تنها با مصرف اسانس فلفل سیاه نمی توان به لاغری امید داشت و رعایت رژیم غذایی و ورزش در کنار استفاده از این اسانس به شدت توصیه می گردد.

درمان ریزش مو با استفاده از اسانس فلفل سیاه

ریزش مو یکی از مشکلات شایع در افراد است. درواقع بسیاری از افراد از مشکل ریزش مو رنج برده و در پی درمان و کاهش آن هستند. یکی از مزایا اسانس فلفل سیاه کمک به کاهش ریزش مو و رشد مجدد موی سر است. البته استفاده از اسانس فلفل به همراه شامپو های مناسب اثر بخش خواهد بود. همچنین بهبود عادات غذایی از دیگر موارد مصرف این ماده است. مصرف اسانس فلفل سیاه می تواند تا حدودی به بهبود ریزش مو و کاهش علائم کمک نماید.

قیمت اسانس فلفل قرمز

قیمت اسانس فلفل تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. گرید تولید شده از عوامل بسیار مهم بر قیمت محسوب می‌شود. خارجی یا ایرانی بودن محصول و همین‌طور نوسانات نرخ ارز نیز بر قیمت انواع اسانس موثر است. اسانس های خوراکی به دلیل داشتن خلوص بالا نسبت به اسانس های صنعتی گران تر هستند.

خرید و فروش اسانس فلفل سیاه

خرید و فروش این محصول در صنایع غذایی بسیار صورت می پذیرد. این محصول را می توان در ایجاد طعم فلفلی در محصولاتی همچون چیپس، کرانچی، پفک و… مورد استفاده قرار داد. برای خرید اسانس فلفل سیاه می توان به سایت های معتبر و یا فروشگاه های عرضه اسانس مراجعه نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.