خواص روغن زیتون مالشی برای بدن چیست

خواص روغن زیتون مالشی برای بدن چیست

خواص روغن زیتون مالشی برای پوست بسیار زیاد است و در طب سنتی استفاده از این روغن بسیار توصیه می شود. روغن زیتون بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم را ایفا می کند، به خصوص اگر روغن زیتون خالص باشد. از زمان های قدیم این روغن مورد استفاده قرار گرفته است و در روش های امروزی و در دنیای مدرن نیز به همان گونه استفاده می شود.

این روغن کاربردهای متنوعی در رژیم غذایی، پزشکی، ماشین آلات و روشنایی دارد. همچنین به طور گسترده در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. روغن زیتون معمولا در رژیم غذایی استفاده می شود، اما در صورت استفاده خارجی به عنوان یک برنامه ماساژ نیز بسیار ارزشمند است.

روغن زیتون حاوی ترکیبات بسیار مفید و مغذی برای سلامتی پوست و بدن است. در طب سنتی این روغن برای بهبود سلامتی پوست بسیار توصیه شده است.

تاریخچه استفاده از روغن زیتون مالشی

یونانیان باستان از تکنیک های مختلفی برای ماساژ دادن بدن ورزشکاران خود، چه به عنوان پیشگیری از آسیب دیدگی و چه به عنوان درمان پس از ورزش استفاده می کردند. روغن زیتون مالشی برای افزایش دما در قسمت ‌های محلی بدن از طریق اصطکاک استفاده می ‌شود، زیرا این روغن به آرامش ماهیچه‌ ها و افزایش جریان خون بسیار کمک می‌ کند.

در اثر ماساژ با روغن زیتون، جریان خون در بدن افزایش یافته و درد عضلات کاهش پیدا می کند. پیشگیری از آسیب های بدنی ناشی از ورزش بسیار مهم است و روغن زیتون عامل اصلی در دستیابی به این هدف می باشد. ورزشکارانی که در کشتی و ورزش ‌های مشابه شرکت می ‌کردند، از قبل بدن خود را با این روغن ماساژ می‌ دادند تا از طریق افزایش لغزندگی و انعطاف‌ پذیری، از چنگ‌ های خطرناک حریف جلوگیری کنند.

فواید ماساژ با روغن زیتون

روغن زیتون فواید بسیار زیادی برای سلامتی پوست دارد. استفاده از این روغن به صورت مالشی گردش خون را افزایش داده و تخلیه غدد لنفاوی در بدن را بهبود می بخشد و شرایط استرس زا و افسردگی را کاهش می دهد. خواص ضد درد ماساژ با روغن زیتون به طور گسترده ای در طب سنتی شناخته شده است.

درست است که روغن زیتون فواید زیادی برای مراقبت از پوست دارد. این روغن نرم کننده مملو از اسیدهای چرب تک غیراشباع و آنتی اکسیدان است؛ بنابراین دارای خواص مرطوب کنندگی عالی است. اگر از پوست بسیار خشک یا آسیب دیده رنج می برید، روغن زیتون ممکن است گزینه خوبی برای دستیابی به پوستی شاداب و مرطوب به خصوص در ماه های سرد زمستان است.

یکپارچگی پوست ما متکی به سد چربی است که تک تک سلول‌ های پوست را کنار هم نگه می ‌دارد. وقتی هوا سرد می شود، ما معمولا شروع به استفاده از بخاری‌ هایی می‌ کنیم که ممکن است سد مایع پوست ما را تبخیر می ‌کند و منجر به خشکی و ترک پوست می‌ شود. روغن زیتون یک مرطوب کننده عالی برای پوست است، به ویژه هنگامی که روی پوست مرطوب زمانی که منافذ باز هستند استفاده شود.

یکی دیگر از فواید روغن زیتون خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن است. متخصصان پوست می گویند که مواد ضد التهابی موجود در روغن زیتون (تری ترپن ها) با کمک به تولید کلاژن و کاهش مدت زمان بسته شدن زخم، به بهبود زخم کمک می کند. مطالعات نشان داده است که روغن زیتون به التیام پوست پس از آفتاب سوختگی کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن زیتون برای پوست

اگر می خواهید از روغن زیتون مستقیم روی پوست خود استفاده کنید، توصیه می شود که این روغن را ظرف سه دقیقه پس از خارج شدن از حمام بر روی پوست خود بمالید. همچنین بهتر است این روغن را روی پوست مرطوب ماساژ دهید. برای این کار چند قطره روغن زیتون را ترجیحا قبل از خواب و فقط روی پوست های غیر مستعد آکنه (مانند دست ها، ساعد و پاها) بمالید. توصیه می شود از روغن زیتون ارگانیک و فوق بکر برای مالش پوست خود استفاده کنید.

عوارض جانبی مصرف روغن زیتون برای پوست

در حالی که روغن زیتون ممکن است خواص مرطوب کنندگی فوق العاده ای داشته باشد، اما می تواند برای افرادی که با آکنه سر و کار دارند یک کابوس باشد. مصرف این روغن می ‌تواند منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به بروز جوش‌ های شدید بر روی پوست شود. در حالی که مصرف روغن زیتون به صورت مالشی بر روی پوست می تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کند. اما باید توجه داشته باشید از این روغن هنگامی که در معرض نور خورشید هستید، استفاده نکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.