عرق آویشن و عسل

عرق آویشن و عسل

عرق آویشن و عسل یک ترکیب بسیار مفید و مغذی برای بهبود و درمان بسیاری از مشکلات سلامتی است. از آنجایی که عسل یک ماده غذایی مغذی و مفید برای سلامتی است، هنگام ترکیب با عرق آویشن خواص آن دو چندان می شود. مزایای گیاه آویشن بیش از ۴۰۰۰ سال است که شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام آویشن از کلمه یونانی thumus به معنای شجاعت گرفته شده است. گیاه آویشن بسیار بیشتر از یک تقویت کننده طعم است. آویش یک گیاه دارویی قوی است که بصورت های مختلف مانند عرق گیاهی و دمنوش استفاده می شود. عرق گیاهی آویشن دارای ترکیبات بسیار مفید برای سلامتی است. در طب سنتی مصرف این عرق گیاهی بسیار توصیه شده است.

فواید مصرف عرق آویشن برای سلامتی

عرق آویشن یک ضدعفونی کننده و ضد میکروب قوی است که برای درمان بیماری های تنفسی و عفونت ها بسیار مفید  است. شما می توانید برای تقویت این خواص عرق آویشن و عسل را با یکدیگر مخلوط کرده و مصرف کنید. سایر خواص عرق آویشن عبارتند از:

خاصیت ضد قارچ دارد

فعال ترین ماده موجود در عرق آویشن تیمول است. این ترکیب ارگانیک دارای طیف گسترده ای از اثرات بر روی بدن است. مهمترین عملکرد این ترکیب شیمیایی در بدن جلوگیری از بروز عفونت های قارچی و ویروسی و در نتیجه کاهش فشار بر روی سیستم ایمنی بدن است.

سرشار از آنتی اکسیدانی است

آویشن به دلیل داشتن بالاترین غلظت آنتی اکسیدان در هر گیاهی، هزاران سال است که به عنوان یک تقویت کننده سلامت کلی بدن مورد ستایش قرار گرفته است. آنتی اکسیدان های فنلی موجود در عرق آویشن از جمله لوتئین، زآگزانتین و تیمونین به خنثی کردن و از بین بردن رادیکال های آزاد در سراسر بدن کمک می کنند.

رادیکال های آزاد محصولات جانبی خطرناک متابولیسم سلولی هستند که می توانند با ایجاد آپوپتوز یا جهش خود به خودی به سلول های سالم آسیب بزرگی وارد کنند. این آنتی اکسیدان ها از استرس اکسیداتیو موجود در اندام ها و همچنین مسیرهای عصبی، قلب، چشم ها و پوست جلوگیری می کنند. در نتیجه سلامت کلی بدن را افزایش می دهند.

گردش خون را بهبود می بخشد

عرق گیاهی آویشن به دلیل داشتن غلظت بالای آهن و سایر مواد معدنی، تولید گلبول ‌های قرمز خون را در بدن افزایش می دهد. مصرف منظم این عرق گیاهی گردش خون و اکسیژن ‌رسانی به اندام ضروری بدن را افزایش می ‌دهد.

از قلب محافظت می کند

ترکیب غنی از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین های موجود در این عرق گیاهی اثرات مفیدی بر سلامت قلب دارند. یکی از مواد معدنی موجود در این عرق گیاهی پتاسیم است. پتاسیم یک گشاد کننده عروق است، به این معنی که می تواند با شل کردن رگ های خونی و کاهش فشار خون، فشار وارده بر سیستم قلبی عروقی را کاهش دهد. مصرف این عرق گیاهی با پیشگیری از تصلب شرایین و جلوگیری از سکته مغزی، حملات قلبی و بیماری های عروق کرونر، عمر شما را افزایش می دهد.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

سطوح بالای ویتامین C موجود در این عرق گیاهی، آن را به یک تقویت کننده طبیعی سیستم ایمنی بدن تبدیل می کند. ویتامین C تولید گلبول های سفید را در بدن تحریک می کند که اولین خط دفاعی در سیستم ایمنی بدن ما هستند. ویتامین C همچنین نقش مهمی در تولید کلاژن در بدن دارد که وجود آن برای ایجاد و ترمیم سلول ‌ها، ماهیچه ‌ها، بافت‌ ها و عروق خونی ضروری است.

استرس را کاهش می دهد

این عرق گیاهی حاوی مقداری ویتامین B6 است. این ویتامین تأثیر قدرتمندی بر انتقال دهنده های عصبی خاصی در مغز دارد که مستقیما با هورمون های استرس مرتبط هستند. مصرف منظم این عرق گیاهی می تواند به تقویت خلق و خوی شما بسیار کمک کند و در هنگام بروز افکار استرس زا، خیال شما را راحت کند.

مشکلات تنفسی را درمان می کند

یکی از مهمترین خواص عرق گیاهی آویشن در طب سنتی، بهبود مشکلات تنفسی است. اگر از برونشیت، آسم مزمن، احتقان، سرماخوردگی، آنفولانزا یا آلرژی های فصلی رنج می برید، عرق گیاهی آویشن به عنوان یک خلط آور و یک ماده ضد التهاب می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

عوارض جانبی مصرف عرق آویشن

باید توجه داشته باشید که عرق آویشن و عسل را به مقدار زیاد مصرف نکنید. مصرف در حد اعتدال این عرق گیاهی هیچ گونه عوارضی برای سلامتی در پی نخواهد داشت. عوارض جانبی مصرف این عرق گیاهی شامل مشکلات گوارشی و واکنش های آلرژیک است. افراد مبتلا به بیماری تیروئید باید از مصرف این عرق گیاهی اجتناب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.