فروش سود پرک صادراتی  

فروش سود پرک صادراتی  

سود پرک یک ماده جامد غیر آلی سفید رنگ و به شدت قلیایی است که دارای طیف وسیعی از خواص شیمیایی می باشد. این ماده هنگامی که با پوست تماس پیدا می کند آسیب زا خواهد بود. سود پرک یک ترکیب رقیق کننده است که به راحتی رطوبت هوا را جذب می کند. هنگامی که در آب حل می شود واکنش بسیار گرما زایی ایجاد می کند و پروتئین ها را در دمای اتاق تجزیه می کند.

اشکال مختلف سود پرک

این ماده شیمیایی به صورت پولک ، گرانول ، گلوله و حتی بلوک های قالب بندی شده قابل خریداری است. هنگامی که به صورت فله عرضه می شود، معمولا به صورت محلول آبی ظاهر می شود زیرا تولید و حمل آن ارزان تر است. در هر صورت سود پرک به هر شکلی که باشد توانایی ایجاد سوختگی های شدید را دارد بنابراین در هنگام کار با این ترکیب بهتر است اقدامات احتیاطی لازم را رعایت کنید.

این ماده می تواند چندین هیدرات مختلف را تشکیل دهد که همگی محدوده دمایی و غلظت متفاوتی دارند. برخی از این هیدرات های شناخته شده عبارتند از:

  • هپتاهیدرات که شامل هفت مولکول آب است.
  • پنتا هیدرات که شامل پنج مولکول آب است.
  • دی هیدرات که شامل دو مولکول آب است.
  • مونو هیدرات که تنها حاوی یک مولکول آب است.

از بین این هیدرات ها، تنها مونو هیدرات نقطه ذوب پایداری دارد و همچنین به طور گسترده در دسترس ترین هیدرات است.

روش تولید سود پرک

این ترکیب را می توان با استفاده از چندین روش مختلف تولید کرد. محبوب ترین روش فرآیند کلر آلکالی الکترولیتی است که در آن سود پرک به صورت محلول ۵۰ درصد تولید می شود. هنگامی که محلول تبخیر می شود، سود پرک جامد می تواند به دست آید.

کاربردهای سود پرک

به عنوان یک باز قوی محبوب، سود پرک طیف وسیعی از کاربردها را در بسیاری از صنایع مختلف دارد. این ماده به عنوان تنظیم کننده PH استفاده می شود زیرا می تواند اسیدها را خنثی کند.همچنین با اسیدهای ضعیف مانند سولفید هیدروژن روی یک بستر معین واکنش می دهد تا نمک های سدیم تولید کند که به راحتی می توان آن ها را حذف کرد. این فرآیند شستشوی سود سوزآور نامیده می شود و برای حذف ناخالصی های گوگردی از موادی مانند نفت خام استفاده می شود زیرا سود پرک بسیار بیشتر از یک تنظیم کننده PH است.

یکی دیگر از کاربردهای رایج سود پرک در ساخت صابون و محصولات پاک کننده از جمله شوینده ها و پاک کننده های فاضلاب است. هنگام تولید صابون، از آن به عنوان یک معرف استریفیکاسیون استفاده می شود و سفید کننده کلر نیز می تواند از مخلوط سود پرک و کلر ساخته شود.

در پاک کننده های فاضلاب این ماده قادر است چربی و گریس را از طریق صابون سازی حل کند، سپس صابون به راحتی توسط آب پاک می شود. توانایی آن در حل کردن موثر رسوبات چربی آن را به یک پاک کننده عالی فولاد ضد زنگ و شیشه تبدیل می کند.

به عنوان یک عامل تمیز کننده صنعتی به آب اضافه و سپس گرم می شود و سپس برای تمیز کردن تجهیزات خاص و همچنین مخازن ذخیره سازی و لوله های تخلیه آب استفاده می شود.

در خمیرسازی چوب در فرآیند کاغذسازی نیز از سود پرک استفاده می شود. برای این کار از مخلوطی از سود پرک و سولفید سدیم برای تصفیه چوب استفاده می شود. این ترکیب هرگونه ماده ناخواسته را حل می کند تا سلولز خالص به دست آید.

کاربرد اصلی سود پرک در صنایع غذایی در لایه برداری شیمیایی میوه ها و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی است. این کار عمدتا برای آماده کردن غذاها برای کنسرو کردن انجام می شود. این ترکیب در ساخت چوب شور و بعضی از شیرینی های لیمویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای دیگر سود پرک

  • در بخش انرژی در تولید پیل سوختی استفاده می شود.
  • در داروسازی ، در طیف وسیعی از داروها، از مسکن های ساده گرفته تا داروهای ضد انعقاد و درمان هایی که کسترول را کاهش می دهند، از این ماده استفاده می شود.
  • در تاسیسات تصفیه آب به کنترل اسیدیته آب کمک می کند.
  • در فرآوری سنگ معدن آلومینیوم به استخراج آلومینا از مواد معدنی کمک می کند.
  • این ترکیب یک معرف استریفیکاسیون و ترانس استریفیکاسیون در تولید محصولاتی مانند صابون و بیودیزل است.
  •  در هضم بافتی نیز استفاده می شود زیرا می تواند پیوندهای موجود در گوشت را بشکند و آنها را به مایع تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.