فواید مصرف آسه سولفام پتاسیم برای حفظ سلامتی چیست؟

شیرین کننده ها ازجمله ترکیباتی هستند که استفاده از آن ها قدمتی دیرینه دارد. امروزه انواع شیرین کننده ها به صورت طبیعی و مصنوعی تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از شیرین کننده ها مغذی و برخی دیگر فاقد کالری هستند. آسه سولفام پتاسیم ازجمله شیرین کننده های مصنوعی و فاقد کالری است که به دلیل خواص ویژه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از فواید آسه سولفام پتاسیم کمک به بهبود سلامت دندان است. از دیگر خواص آسه سولفام مقاومت بالای آن در برابر حرارت است استفاده از که آن را برای پخت و پز مناسب نموده است. فاقد کالری بودن آسه سولفام موجب می شود که میزان کالری غذاهای شیرین کاهش یابد و این می تواند به کاهش وزن و حفظ سلامت عمومی کمک کند.

قیمت آسه سولفام پتاسیم با توجه به برند تجاری آن می تواند متفاوت باشد. برای خرید آسه سولفام پتاسیم می توان به سایت های معتبر فروش شیرین کننده های مصنوعی و طبیعی مراجعه نمود.

آسه سولفام پتاسیم چیست

آسه سولفام پتاسیم  اغلب به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی یا جهت تقویت طعم شیرین مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در محصولات غذایی کم کالری مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول جایگزینی برای شکر و سایر شیرین کننده های طبیعی است که از وارد شدن مقدار زیادی کالری به رژیم غذایی ممانعت می کند.

آسه سولفام پتاسیم یک افزودنی غذایی است که با کد E950 در اتحادیه اروپا شناخته می شود. شکل ظاهری این شیرین کننده به صورت پودری کریستالی و سفید رنگ است. این ماده از لحاظ فنی یک نمک پتاسیم است.

فواید و مزایا آسه سولفام پتاسیم

  • موجب کاهش کالری در رژیم غذایی می شود.
  • موجب حفاظت شیمیایی در مواد غذایی می گردد.
  • ماندگاری محصول را افزایش می دهد.
  • طعم عالی به مواد غذایی می بخشد.
  • موجب خراب شدن دندان نمی شود.
  • برای استفاده بیماران دیابتی مناسب است.

فواید آسه سولفام پتاسیم در سلامتی

بدن انسان قادر به متابولیزه کردن این شیرین کننده مصنوعی نیست. آسه سولفام در خارج از بدن پردازش شده و فاقد کالری است. درصورتی که از این ماده به جای قند در غذاها استفاده شود، کالری غذا به میزان قابل توجهی کاهش یافته و کاهش کالری می تواند مانع اضافه وزن گردد. البته استفاده از آسه سولفام در مقادیر بالا مجاز نیست.

از خواص آسه سولفام پتاسیم عدم تخمیر آن است. درواقع این موضوع به دلیل عدم توان استفاده از آن توسط باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها است. این مسئله بدون تاثیر بر شیرینی موجب کاهش تولید آلاینده ها نیز می گردد.

باکتری ها قادر به استفاده از آسه سولفام پتاسیم نیستند. بنابراین باکتری های دهان نیز نمی توانند از آن به عنوان منبع تغذیه استفاده کنند. بنابراین کاربرد آسه سولفام کا باعث پوسیدگی دندان نخواهد شد. این شیرین کننده در برخی از خمیردندان ها، نخ دندان و دهانشویه نیز استفاده می شود. زیرا نه تنها موجب پوسیدگی دندان نمی شود، بلکه طعم شیرینی هم به این محصولات می بخشد.

از دیگر فواید مصرف آسه سولفام پتاسیم برای سلامتی کنترل سطح قند خون در هر دو نوع دیابت است. مصرف آسه سولفام پتاسیم بر افزایش قند خون تأثیر نداشته و بعلاوه در افزایش کلسترول یا تری گلیسیرید نیز نقشی ندارد. اما بیماران دیابتی بهتر است از این ماده تحت نظر پزشک متخصص استفاده کنند.

معایب آسه سولفام پتاسیم

این شیرین کننده را به ندرت می توان به تنهایی مورد استفاده قرار داد. اغلب آسه سولفام را در ترکیب با شیرین کننده هایی نظیر سوکرالوز یا آسپارتام استفاده می کنند. درواقع از معایب آسه سولفام پتاسیم طعم تلخ آن است. برای رفع این مشکل و استفاده از فواید این شیرین کننده می توان آن را در ترکیب با سایر شیرین کننده ها استفاده نمود.

از طرفی مصرف آسه سولفام پتاسیم برای افراد مبتلا به مقاومت انسولینی یا دیابت چندان مناسب نیست و می تواند موجب آسیب هایی در این افراد گردد.

همچنین مصرف آسه سولفام در دوران بارداری نیز باید با احتیاط صورت گیرد. زیرا این ماده از جفت رد شده و ممکن است موجب افزایش تمایل مصرف شیرینی در آینده گردد.

قیمت آسه سولفام پتاسیم

قیمت این شیرین کننده با توجه به برند تجاری آن می تواند متفاوت باشد. نرخ ارز و حجم بسته بندی نیز بر قیمت این شیرین کننده مصنوعی موثر است. برای اطلاع از قیمت و یا خرید این محصول می توانید به سایت های معتبر فروش مراجعه نموده و بدون واسطه اقدام به خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.