لسیتین چیست و از کجا تهیه کنیم؟| خرید لسیتین سویا | قیمت

لسیتین چیست و از کجا تهیه کنیم؟ خرید لسیتین سویا قیمت

لسیتین از ترکیبات صنعتی پرکاربرد بشمار می آید. عملکرد و کاربرد لسیتین سویا در صنایع غذایی و سایر صنایع بسیار چشمگیر است. از خواص لسیتین سویا می توان به امولسیفایری، اصلاح ویسکوزیته، نگهدارندگی و ارزش غذایی بالای آن اشاره نمود. کاربرد و استفاده از لسیتین در بخش های مختلفی از صنعت مانند صنعت غذایی، پزشکی، تولید رنگدانه و همین طور خوراک دام دیده می شود. انواع لستین سویا در گرید های مختلف تولید و در بازار عرضه می شوند. قیمت لسیتین سویا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. گرید تولید شده یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت لسیتین است. به دلیل کاربرد گسترده از پودر لسیتین خرید و فروش آن در بازار بسیار صورت می پذیرد. برای خرید و اطلاع از قیمت لسیتین سویا و انواع مختلف آن می توانید به سایت شرکت های عرضه کننده این محصول مراجعه نمایید.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص این ماده و همین‌طور نحوه خرید و قیمت لسیتین سویا می پردازیم. با ما همراه باشید.

کاربرد لسیتین چیست

از پودر لسیتین سویا در موارد مختلفی استفاده می شود که در ادامه شرح داده شده است.

امولسیون کنندگی: تولید کنندگان محصولات غذایی و آرایشی از لسیتین سویا به عنوان یک امولسیفایر در فرآیندهای تولید خود استفاده می کنند. کاربرد لستین موجب بهبود فرآیند تولید و بهبود کیفیت محصول خواهد شد.

نگهدارنده غذایی و آرایشی و بهداشتی: هنگامی که از این ماده در محصولات غذایی همچون شکلات، گریس، غذاهای پخته شده و سس یا محصولات آرایشی استفاده می شود، این ماده علاوه بر امولسیفایری به عنوان یک ماده نگهدارنده ملایم عمل کرده و ماندگاری محصولات را افزایش خواهد داد. برخی از افراد حتی از لسیتین سویا به عنوان نگهدارنده محصولات آرایشی و بهداشتی خانگی استفاده می کنند.

عوارض لسیتین سویا چیست

این ترکیب توسط FDA برای مصارف انسانی ایمن معرفی شده است. در اتحادیه اروپا این ماده با عنوان E322 به عنوان یک افزودنی غذایی شناخته می شود.

این ماده منبعی از کولین است. مطالعات بالینی آن را برای بهبود آکنه، بهبود عملکرد کبد و کاهش کلسترول مفید نشان داده است.

لستین مشتق شده از تخم مرغ، برای اشخاصی که به تخم مرغ حساسیت دارند نیز مشکلی ایجاد نمی کند. درواقع این فرآورده عاری از پروتئین های ایجاد کننده آلرژی است. به طور مشابه، لسیتین سویا نیز حاوی پروتئین های حساسیتی کافی برای اکثر افراد حساس به سویا نیست. بنابراین با خیال آسوده می توان این محصول را خریداری و مصرف نمود.

کاربرد و قیمت پودر لسیتین در صنایع دارویی

کولین ماده ای حیاتی در بدن انسان، حیوان و حتی ساختارهای گیاهی بشمار می آید. غشای سلولی بدون وجود کولین، سفت شده و از ورود و خروج مواد مغذی به سلول ممانعت می ‌کند. لسیتین سویا منبعی عالی برای کولین است که موجب افزایش جذب، حل شدن و کاهش سمیت داروها در بدن می گردد. قیمت لستین در گرید دارویی نسبت به سایر گرید ها بیشتر است.

قیمت لسیتین سویا برای کاربرد در صنایع غذایی

لسیتین در صنایع غذایی به عنوان امولسیون کننده، نگهدارنده، سورفاکتانت و روان کننده استفاده می شود. کاربرد این ماده موجب مخلوط شدن همگن مواد می گردد. بعلاوه بافت محصولات بهبود یافته و از تبلور قند نیز جلوگیری می شود.

قیمت لسیتین سویا خوراکی

همان طور که توضیح داده شد، کاربرد های مختلفی برای این ماده وجود دارد. بنابراین در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و عرضه می گردد. توجه شود که قیمت لستین خوراکی به دلیل خلوص بالا از انواع صنعتی بیشتر است. همچنین مقدار خریداری شده و شرکت تولید کننده نیز بر قیمت لسیتین سویا تاثیر بسزایی دارد.

قیمت لسیتین سویا صنعتی

این ماده در صنایعی همچون تولید رنگ، تولید خوراک دام، تولید ضد کف، ضدزنگ و… کاربرد دارد. توجه شود که گرید صنعتی از خلوص کمتری نسبت به گرید خوراکی برخوردار است. گرید صنعتی را به هیچ عنوان نباید در صنایع غذایی به کار برد. قیمت لسیتین سویا در بازار متفاوت بوده و به ایرانی یا خارجی بودن، نرخ ارز، شرکت تولید کننده و عوامل دیگر وابسته است. توجه نمایید که قیمت لسیتین سویا صنعتی تولید داخل نسبت به انواع خارجی پایین تر است.

قیمت خرید لسیتین سویا

برای خرید این ماده می توان به سایت شرکت های عرضه کننده مواد صنعتی مراجعه نمود. با این روش می توان با خریدی بی واسطه در وقت و هزینه نیز صرفه جویی نمود. خاطر نشان می شود در خرید خود دقت نموده و تنها از منابع معتبر اقدام به خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.