مایه پنیر چیست و چه مصارفی دارد؟ | قیمت خرید و فروش بهترین مایه پنیر

مایه پنیر چیست و چه مصارفی دارد؟ | قیمت خرید و فروش بهترین مایه پنیر

مایه پنیر به‌ عنوان یک ماده مهم در صنعت تولید لبنیات شناخته می شود. این ماده در واقع پروتئازی به نام رنین است که به دلیل خواص آنزیمی قادر به تجزیه پروتئین های شیر است. با کاربرد مایه پنیر می توان شیر را لخته کرده و آن را برای تولید پنیر آماده نمود. پنیر یکی از لبنیات بسیار پرمصرف بخصوص در وعده صبحانه است و از طرفداران زیادی در سراسر جهان برخوردار است. پنیر با طعم و فرم ها مختلفی تولید و عرضه می شود. اما نکته مهم در تولید پنیر استفاده از مایه پنیر است. برای خرید مایه پنیر می توان به فروشگاه های معتبر مراجعه نمود. قیمت مایه پنیر با توجه به برند تجاری آن می تواند متفاوت باشد.

در ادامه این مطلب به بررسی قرص مایه پنیر و تشخیص بهترین مایه پنیر در بازار می پردازیم. با ما همراه باشید.

مایه پنیر چیست

مایه‌پنیر از مجموعه ای از آنزیم های تولید شده در معده پستانداران نشخوارکننده حاصل می آید. جز اصلی این مواد کیموزین یا رنین بوده و یک آنزیم پروتئاز است. این ماده قادر است تا کازئین موجود در شیر را منعقد کند. مایه‌پنیر حاوی آنزیم های دیگری همچون پپسین و لیپاز نیز هستند. مایه پنیر برای تبدیل شیر به لخته جامد و آب پنیر مایع به کار گرفته می شود.

قرص مایه پنیر

قرص مایه‌ پنیر ترکیب سفیدی است که از آنزیم منعقد شده حیوانی یا مایه‌پنیر گیاهی تولید می گردد. این قرص جهت استفاده در تولید پنیر سازی کاربرد دارد. راحتی تقسیم و اندازه گیری از مزایای استفاده از قرص پنیر مایه بوده و بعلاوه دسترسی به آن بسیار راحت است. قبل از افزودن قرص مایه‌پنیر قرص به شیر ابتدا باید در آن را آب جوشیده خنک حل نمود. سپس برای تهیه انواع پنیر مانند پنیر خامه ای یا پنیر دلمه چدار یا سوئیسی می توان از آن استفاده نمود.

بهترین مایه پنیر

یکی از بهترین مایه ‌پنیر های موجود در بازار ایران، مایه‌پنیر میتو ژاپن است. این مایه‌پنیر یک آنزیم فعال است و برای ساخت پنیر از شیر کارایی بسیار مطلوبی دارد. مایه‌پنیر میتو ژاپن قارچی بوده و از طریق فرآیند تخمیر تولید می گردد. این مایه‌پنیر توسط افراد گیاه خوار نیز می تواند مصرف گردد. تولید کنندگان پنیر و محصولات لبنی در ایران جهت تولید انواع پنیر مانند لیقوان، پنیر سفید و… از این محصول خارجی استفاده می کنند. توجه شود که مایه‌پنیر میتو ژاپن به عنوان یکی از بهترین پنیر مایه ها به نسبت سایر برندهای ایرانی قیمت بسیار بالایی در بازار داراست.

مایه پنیر لیقوان

پنیر لیقوان از محبوب ترین پنیرهای ایرانی محسوب می شود. نوع اصیل پنیر لیقوان توسط مایه‌پنیر معمولی و شیر تازه گوسفند تهیه می گردد. پنیر لیقوان بافت سفتی داشته و در سطح آن سوراخ هایی دیده می شود. این پنیر به عنوان پرچرب ترین پنیر ایرانی شناخته می شود و بسیار پرطرفدار است. این پنیر را می توان به سه روش تهیه نمود.

  • با استفاده از ماست به عنوان پنیرمایه
  • استفاده از سرکه به عنوان پنیرمایه
  • استفاده از مایه پنیرهای بازار

قیمت مایه پنیر

سه نوع مایه‌پنیر برای تولید انواع پنیر به کار گرفته می شود. قیمت این انواع در بازار متفاوت خواهد بود.

  1. پنیرمایه سنتی یا حیوانی که کاملا طبیعی بوده و از آنزیم معده گوساله جوان به دست می آید.
  2. پنیرمایه گیاهی که از طریق تخمیر به وسیله قارچ و بعضی از گیاهان تهیه می شود.
  3. پنیرمایه میکروبی که توسط گونه خاصی از کپک و به‌طور کاملا طبیعی آنزیم های مشابه به کیموزین را تولید می کنند.

قیمت پنیرمایه در بازار با توجه به برند تجاری و نوع آن متفاوت خواهد بود. مایه پنیرهای که برای تهیه پنیرهای خانگی استفاده می شوند، معمولا از قیمت پایین تری نسبت به مایه پنیرهای صادراتی برخوردارند. تولید کنندگان و صادرکنندگان پنیر از پنیرمایه هایی با کیفیت بسیار بالا استفاده می کنند. بنابراین قیمت پنیر مایه در بازار ایران متفاوت است.

خرید مایه پنیر

مایه پنیرهای متفاوتی برای تولید پنیرهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت هر یک از انواع مایه پنیرها با توجه به کاربرد و شرکت تولید کننده آن ها متفاوت است. بیشتر تولید کنندگان از مایه پنیرهای وارداتی استفاده می کنند. این پنیرمایه ها دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و موجب تولید پنیری با کیفیت می شوند. برای خرید مایه پنیر در مقیاس صنعتی می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه کرده و بدون واسطه اقدام به خریدی به صرفه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.