مزایای استفاده از کلر و آشنایی با قیمت کلر

مزایای استفاده از کلر و آشنایی با قیمت کلر

کلر یک ضدعفونی کننده رایج و شناخته شده است که معمولاً به صورت قرص، پودر یا مایع برای حفظ ایمنی آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی کلر به آب اضافه می شود با تبدیل شدن به اسید کلریدریک باکتری های مضر، ویروس ها و سایر میکروارگانیسم های مضر  را از بین می برد. قیمت کلر بر اساس نوع و کیفیت آن متفاوت است و شما می توانید با قیمت های مختلف آن را از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید.

انواع کلر و نحوه استفاده از آن

انواع کلر به روش های مختلف برای ضدعفونی آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه شرح داده شده است:

سدیم دی کلر

سدیم دی کلر گرانولی کلر مناسب برای اسپا ( چشمه های آب معدنی)  است زیرا اگرچه کمی گرانتر است، اما pH تقریباً خنثی دارد و نیازی به افزودن تثبیت کننده اسید سیانوریک ندارد. در درجه اول به عنوان شوک گاه به گاه توصیه می شود، زیرا مانند برم به شکل قرص در دسترس نیست.

این نوع از کلر نه بیش از حد اسیدی و نه قلیایی است و در دمای بالاتر آب به سرعت تخلیه نمی شود. اگر از دی کلر استفاده می کنید، فرمول گرانول ریز با حل شدن سریع بهترین است.

از گرانول های بزرگ خودداری کنید زیرا مدت زیادی طول می کشد تا حل شوند و هر ذره ای که در کف آبگرم قرار دارد، می تواند باعث آسیب به پاها شود. از آنجایی که دی کلر به شکل قرص ساخته نمی ‌شود، اگر بخواهید از آن به عنوان ضد عفونی ‌کننده استفاده کنید، دوزها و آزمایش ‌های مکرر بیشتری نسبت به قرص ‌های برم یا سایر سیستم‌های ضد عفونی کننده مورد نیاز است.

بهتر است ابتدا دی کلر را در یک سطل آب تمیز حل کنید، سپس به آب آبگرم اضافه کنید. (ریختن گرانول ها به طور مستقیم در آبگرم گاهی اوقات می تواند باعث تغییر رنگ سطح اکریلیک در اثر تماس مستقیم شود). هرگز مواد شیمیایی مختلف آبگرم را با هم مخلوط نکنید و سعی کنید همیشه آنها را یکی یکی و با فاصله اضافه کنید.

تری کلر

تری کلر یکی از انواع کلر است که برای تصفیه آب استخر عالی است و معمولاً به صورت قرص عرضه می شود. ما این نوع کلر را برای اسپاها توصیه نمی کنیم زیرا ماهیت اسیدی بالاتری دارد و به طور کلی به آرامی حل می شود.

تماس طولانی مدت با کف استخر آبگرم می تواند منجر به سفید شدن رنگ شود و حتی ممکن است آن را مشخص تر کند و گاهی اوقات باعث ایجاد حلقه دائمی در خط آب شود.

هیپوکلریت کلسیم

این نوع کلر برای استفاده در استخر محبوب است زیرا نسبتاً ارزان است. برای پایدار نگه داشتن آن در برابر نور خورشید نیاز به افزودن اسید سیانوریک دارید. بدون تثبیت کننده، ۹۵ درصد از اثربخشی خود را تنها طی چند ساعت از دست می دهد.

به دلیل داشتن ترکیب کلسیم بالا و سطح pH بالا، تمایل به ایجاد رسوب بر روی قطعات بخاری آبگرم و اتصالات لوله‌ کشی دارد و همچنین ممکن است یک لایه یا حلقه غیرجذاب در خط آب وان آب گرم باقی بگذارد. هیپوکلریت کلسیم یکی از سوزاننده ترین شکل های کلر موجود در بازار است، بنابراین از مصرف آن در چشمه های معدنی اجتناب کنید.

هیپوکلریت سدیم (سفید کننده خانگی)

به خودتان لطف کنید و سفید کننده های خانگی را از آبگرم خود دور نگه دارید. سفید کننده نه تنها در دمای بالاتر آب یک ضدعفونی کننده ضعیف است، بلکه به راحتی بر تعادل pH تأثیر می گذارد و بوی کلر بسیار تندتری ایجاد می کند که در محیط های بسته قابل کنترل نیست.

قیمت خرید و فروش کلر در بازار

کلر به عنوان یک ضدعفونی کننده محبوب توسط شرکت های مختلفی تولید یا وارد می شود. انواع کلر خارجی معمولا قیمت بالاتری از کلر ساخت داخل دارند ولی می توان کلرهای با کیفیت داخلی مانند کلر نیرو کلر را به راحتی و با قیمت مناسب تری تولید کرد و برای ضد عفونی کردن آب استخر مورد استفاده قرار داد.

شما می توانید بر اساس حجم آب استخر و ترجیحات خودتان از هریک از انواع کلر موجود در بازار استفاده کنید. برای کسب بهترین نتیجه آنها را طبق دستورالعمل استفاده کرده و شرایط نگهداری خوبی برای آنها فراهم کنید تا خاصیت ضدعفونی کننده خود را با گذشت زمان از دست ندهند.

برای آگاهی از قیمت کلر و خرید انواع آن برای پاکسازی آب استخر خودتان می توانید به فروشگاه های معتبر اینترنتی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.