موارد استفاده و فواید پودر نارگیل

موارد استفاده و فواید پودر نارگیل

پودر نارگیل حاصل از گوشت سفید داخلی نارگیل است که خشک شده و در وعده های غذایی استفاده می شود. نارگیل در حال حاضر در سراسر مناطق استوایی رشد می کند، در حالی که این درخت در هند و آسیای جنوبی منشا گرفته است. سپس به لطف تجار به سراسر جهان منتقل شد. نارگیل یکی از پرمصرف ترین مواد در سراسر جهان است که استفاده از آن به عنوان نارگیل خشک شده تا آب نارگیل و شیر و روغن نارگیل را شامل می شود.

پودر نارگیل در میان افرادی که از آلرژی به آجیل رنج می برند و نمی توانند پودرهای جایگزینی مانند بادام مصرف کنند بسیار محبوب است. قیمت پودر نارگیل بر اساس کیفیت آن متفاوت است.

ارزش غذایی پودر نارگیل

به گفته مرکز اطلاعات غذایی USDA ، یک وعده ۱۰۰ گرمی پودر نارگیل، تقریباً ۴۰۰ کالری، ۱۳٫۳ گرم پروتئین و ۲۰ گرم چربی دارد. همچنین دارای ۲۰ گرم قند، ۶۰ گرم کربوهیدرات و ۳۳٫۳ گرم فیبر است.

فواید پودر نارگیل

بدون گلوتن

پودر نارگیل به طور طبیعی بدون گلوتن است و مورد علاقه مصرف کنندگان مدرنی است که از رژیم های غذایی بدون گلوتن، لبنیات یا آجیل استفاده می کنند. گلوتن پروتئینی است که در محصولات گندم، جو و چاودار یافت می شود. از هر ۱۰۰ نفر در سراسر جهان ۱ نفر تحت تأثیر عدم تحمل گلوتن یا در موارد جدی بیماری سلیاک است که در آن هضم گلوتن به روده کوچک آسیب می رساند.

حتی اگر با مصرف گلوتن مشکلی ندارید شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد اجتناب از گلوتن در رژیم غذایی ممکن است مفید باشد. اجتناب از گلوتن نه تنها به مدیریت وزن کمک می کند، بلکه غذاهای حاوی گلوتن ممکن است التهاب را تحریک کرده و جذب مواد مغذی را مسدود کنند.

چربی های سالم

نارگیل دارای سطوح بالایی از چربی‌های اشباع شده سالم است، مواد مغذی که تا همین اواخر شهرت منفی داشتند. تحقیقات پزشکی اخیر تشخیص داده است که همه چربی ها بد نیستند و چربی به خودی خود عملکردهای بسیار مهمی در بدن انجام می دهد. بیشتر چربی موجود در پودر نارگیل از تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط تشکیل شده است که به راحتی در سیستم گوارش هضم می شوند و دارای خواص ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد قارچی هستند.

آنها همچنین ممکن است متابولیسم شما را افزایش دهند. اسید لوریک یک اسید چرب است که در غذاهایی با محتوای چربی اشباع بالا یافت می شود. اسید لوریک به تقویت سلامت قلب و عروق کمک می کند، ممکن است از شیوع آکنه جلوگیری کند و رشد باکتری ها و ویروس ها را در بدن مهار کند. همچنین به پوست سالم و سیستم ایمنی قوی کمک می کند. برای آگاهی از قیمت پودر نارگیل به فروشگاه های مواد غذایی مراجعه کنید.

فیبر و پروتئین بالا

پودر نارگیل دارای بالاترین فیبر در بین پودرهای موجود تجاری است و در هر قاشق غذاخوری ۵ گرم  کربوهیدرات غیرقابل هضم وجود دارد. پودر نارگیل در واقع از ۶۰% فیبر (۵۶% فیبر نامحلول و ۴% محلول) تشکیل شده است. رژیم های غذایی با فیبر بالا نه تنها برای سلامت دستگاه گوارش و فشار خون مفید هستند، بلکه سطوح کلسترول بد LDL را نیز کاهش می دهند و با سیر نگه داشتن شما برای مدت طولانی تری به مدیریت کاهش وزن کمک می کنند. آرد نارگیل همچنین حاوی پروتئین بسیار بیشتری نسبت به آرد گندم کامل است. پروتئین بلوک ساختاری مهم استخوان ها، ماهیچه ها و بافت است.

در دسترس بودن مواد معدنی

بیشتر پودر و آرد غلات ترکیبی به نام اسید فیتیک در خود دارد. اسید فیتیک به مواد معدنی متصل می شود و مانع از جذب مناسب آنها توسط بدن می شود. برای جلوگیری از این امر، غلات معمولاً قبل از استفاده خیس می شوند. با این حال، پودر نارگیل اسید فیتیک ندارد و بنابراین در جذب مواد معدنی اختلالی ایجاد نمی کند.

شاخص گلیسمی پایین

آرد نارگیل به دلیل مقادیر بالای فیبر نامحلول، شاخص گلیسمی بسیار پایینی نیز دارد. افزودن این پودر به شیرینی ها می تواند به جلوگیری از افزایش قند خون کمک کند و برای جلوگیری از شروع دیابت مفید است. طبق تحقیقات انجام شده یک همبستگی منفی قوی بین سطوح فیبر پودر نارگیل و بار گلیسمی روی بدن وجود دارد.

موارد احتیاط هنگام مصرف پودر نارگیل

افرادی که به نارگیل حساسیت دارند باید از مصرف پودر نارگیل نیز خودداری کنند. آرد نارگیل حاوی چربی های اشباع شده است و در صورت استفاده زیاد ممکن است کلسترول را در برخی افراد افزایش دهد. قیمت پودر نارگیل بر اساس وزن بسته بندی آن متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.