نونیل فنل اتوکسیله مول ۳۰ چیست و چه کاربردی دارد؟

نونیل فنل اتوکسیله مول 30

نونیل فنل اتوکسیله ۳۰ مول یا صابون مول ۳۰ به عنوان یک سورفکتانت غیر یونی در صنعت استفاده می‌شود. از نونیل فنل اتوکسیله ۳۰ مول می‌توان به فرم جامد و رنگ سفید آن اشاره نمود. نونیل فنل اتوکسیله ۳۰ مول دارای گروه های زیادی از اتیلن اکسید است. بنابراین صابون مول ۳۰ ماده ای آب دوست است. از کاربرد نونیل فنل اتوکسیله ۳۰ مول در صنعت به عنوان یک امولسیفایر و تثبیت کننده قابل حل در آب بهره برده می‌شود. از دیگر خواص نونیل فنل اتوکسیله ۳۰ مول اثربخشی در دماهای بالاست. کاربرد های صنعتی نونیل فنل اتوکسیله ۳۰ مول موجب شده تا خرید و فروش آن در بازار صنعتی بسیار صورت پذیرد. قیمت Nonilfenol با توجه به گرید تولید شده متفاوت خواهد بود.

نونیل فنل اتوکسیله چیست

نونیل فنل اتوکسیله از سورفکتانت غیریونی بوده و در بازار صنعتی بسیار شناخته شده است. درواقع خواص صابون مول موجب کاربرد صنعتی گسترده آن شده است. نونیل فنل اتوکسیله نیز مانند سایر سورفکتانت های غیر یونی از ترکیبات اتوکسیله با تعداد متفاوت واحدهای اتیلن اکساید ساخته شده است. عددی که بعد از نونیل فنل اتوکسیله می‌آید، درواقع تعداد واحدهای اتیلن اکساید در مولکول های محصول را نشان می‌دهد.

انواع نونیل فنل اتوکسیله

  • صابون مول ۴
  • صابون مول ۶ یا KENON6
  • صابون مول ۹ یا KENON9
  • نونیل فنل اتوکسیله یا صابون مول ۱۰ یا KENON10
  • صابون مول ۲۰ یا KENON20
  • نونیل فنل اتوکسیله مول ۳۰ یا صابون مول ۳۰ یا KENON30
  • صابون مول ۴۰ یا KENON40

نونیل فنل اتوکسیله مول ۳۰

اتوکسیلات های غیر فنول (NPE) سورفکتانت هایی هستند که بیش از ۵۰ سال در تجارت و صنعت مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در بسیاری از بخش‌ها مانند نساجی، صنعت کاغذ، رنگ و رزین، پوشش‌های محافظ، بازیافت نفت و گاز، تولید فولاد، کشاورزی، صنعت برق و… محصولات حاوی NPE استفاده می‌شوند.

نونیل فنل اتوکسیله مول ۳۰ امولسیفایری است که به دلیل داشتن گروه های اتیلن اکساید محلول در آب است. از دیگر خواص نونیل فنل اتوکسیله مول ۳۰ پایدارکنندگی در دماهای بالاست. از صابون مول ۳۰ در کنترل غلظت رنگ استفاده می شود. در انواع مواد پاک کننده و مواد شوینده نیز جهت استفاده های سازمانی و خانگی از این ماده استفاده می شود. این محصولات دارای کاربردهای فراوانی هستند. از صابون مول ۳۰ جهت کنترل رسوب در ماشین آلات و تجهیزات استفاده می شود. این ماده در شستشو الیاف به عنوان مواد مرطوب و غرقابی، در فرآیند رنگرزی و تمیز نمودن و تهویه نیز کارایی دارد.

خواص نونیل فنل اتوکسیله مول ۳۰

اتوکسیلات های نونیل فنل ۳۰ در آب به صورت غیر یونی هستند. بنابراین در آب یونیزه نشده و ایجاد بار نخواهند کرد. به همین دلیل است که از این ترکیبات در تولید انواع شوینده، پاک کننده، دترجنت، امولسیفایر و… استفاده می گردد. ازطرفی این ماده دارای ویژگی آمفی پاتیک است. ترکیبات آمفی پاتیک دارای هر دو خاصیت آبدوستی (بخش اتیلن اکساید) و آبگریزی (بخش نونیل فنل) هستند. نونیل فنل اتوکسیله مول ۳۰ مواد غیر قطبی مانند روغن و گریس را احاطه کرده و از آب جدا می‌کند.

هر چه تعداد واحدهای اتیلن اکساید متصل به نونیل فنل بیشتر باشد، انحلال پذیری آن در آب، چگالی و گرانروی آن نیز افزایش خواهد یافت. شکل ظاهری این محصول از مایع شفاف و بی رنگ تا جامد سفید رنگ می تواند متغیر باشد.

کاربرد نونیل فنل اتوکسیله مول ۳۰

از صابون مول ۳۰ به عنوان امولسیفایر محلول در آب و پایدار کننده در دمای بالا استفاده می شود.

در صنایع رنگ و رزین نیز به دلیل ایجاد رطوبت، استفاده از آن سبب یکنواختی و کنترل غلظت رنگ و تثبیت آن بر سطوح مورد نظر می گردد.

نونیل فنل اتوکسیله مول ۳۰ در کشاورزی هم در فرمولاسیون سموم دفع آفات و تولید کودهای شیمیایی کاربرد دارد.

حمل و نگهداری نونیل فنل اتوکسیله مول ۳۰

  • نونیل فنول ها موادی مضر برای محیط زیست هستند. بنابراین باید از ورود آن ها به محیط زیست جلوگیری نمود.
  • این ترکیبات به آسانی تجزیه زیستی نیافته و امکان دارد که تجزیه آن ها در آب‌های سطحی، خاک ها و رسوبات مدت زمان زیادی طول بکشد.
  • این ترکیبات باید در محیط های خشک و دور از حرارت و نور مستقیم خورشید قرار بگیرند.
  • مخازن از جنس PVC، ظروف استیل ضد زنگ، فولاد های کربنی برای انبارداری این محصول مناسبند.
  • صابون مول ۳۰ را با حفظ خواص تا دو سال پس از مصرف آن می‌توان نگهداری نمود.

قیمت خرید و فروش نونیل فنل اتوکسیله مول ۳۰

نونیل فنل اتوکسیله ها در بازار بسیار خرید و فروش می‌شوند. قیمت نونیل فنل اتوکسیله با توجه به نوع آن‌ها متفاوت است. همچنین گرید تولید شده و برند تجاری محصول نیز بر قیمت آن موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.