همه چیز در مورد پودر کاکائو ۱۰۰ گرم

همه چیز در مورد پودر کاکائو 100 گرم

پودر کاکائو یک پودر شکلات شیرین نشده است که طعمی عمیق به دستور العمل های مختلف می دهد. کاکائو از درخت کاکائو به دست می آید که غلاف های بزرگ تولید می کند. داخل آن غلاف ها دانه های کاکائو است. از این دانه ها پودر کاکائو و کره کاکائو تولید می کنند که برای تهیه شکلات استفاده می شود.

هنگامی که کره کاکائو و چربی دانه های کاکائو حذف می شود، مواد جامد باقی مانده از دانه ها به پودر کاکائو تبدیل می شوند. در طول فرآوری پودر کاکائو مقداری از کره کاکائو باقی می ماند. هر چه کیفیت پودر کاکائو بالاتر باشد، کره کاکائو بیشتری در پودر باقی می ماند.

شکلات سفید حاوی پودر کاکائو نیست در عوض فقط حاوی کره کاکائو است که با شکر و یک امولسیفایر ترکیب شده است تا به حفظ همه مواد در کنارهم کمک کند. پودر کاکائو همچنین با مخلوط کاکائو داغ یکی نیست. مخلوط داغ کاکائو حاوی پودر کاکائو، شکر و شیر خشک شده است. پودر کاکائو در واقع یک ماده جامد شیرین نشده و بدون تغییر دانه کاکائو است. پودر کاکائو ۱۰۰ گرم یکی از انواع کاکائوی موجود در بازار است و شما می توانید آن را از فروشگاه های مختلف تهیه کنید.

انواع مختلف پودر کاکائو چیست؟

بسته به دستور پخت، سه نوع مختلف پودر کاکائو وجود دارد که هر کدام از نظر اهداف کاربردی کمی متفاوت هستند:

پودر کاکائو طبیعی

رایج ترین پودر کاکائو در دسترس پودر کاکائو طبیعی است. شما به راحتی می توانید آن را در فروشگاه مواد غذایی محلی خود پیدا کنید. وقتی یک دستور غذایی خاص به پودر کاکائو اشاره می‌ کند در واقع به پودر کاکائو طبیعی اشاره می ‌کند مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد. این پودر نسبت به انواع دیگر قیمت کمتری دارد. گاهی اوقات به عنوان پودر کاکائو شیرین نشده یا پودر کاکائو خالص برچسب گذاری می شود. نسبتاً اسیدی است و طعم قوی دارد.

پودر کاکائو هلندی

پودر کاکائو هلندی طعم ملایم تری دارد. به اندازه انواع طبیعی اسیدی نیست. این کاکائو پس از آسیاب شدن به صورت پودر، فرآیند دوم را طی می کند تا با شستن آن با محلول کربنات پتاسیم، اسیدیته آن را از بین ببرد. گاهی اوقات به آن پودر کاکائو قلیایی، «هلندی» یا «سبک اروپایی» می گویند و رنگ قهوه ای تیره تر و عمیق تری نسبت به پودر کاکائو طبیعی دارد.

پودر کاکائو سیاه

پودر کاکائو سیاه رنگ قهوه ای تیره تری نسبت به انواع دیگر دارد و تقریبا سیاه است. این پودر را  کاکائوی فرآوری شده فوق هلندی نیز می نامند. به این معنی که با محلول قلیایی شسته شده است تا تقریباً تمام اسیدیته از بین برود. طعم آن ملایم است ولی طعم شکلاتی متمایزی ندارد. در بین تمام پودرها تحت بیشترین فرآوری قرار گرفته است. پودر کاکائو ۱۰۰ گرم را می توانید به صورت اینترنتی نیز خریداری نمایید.

فواید پودر کاکائو

در حال حاضر، مردم از پودر کاکائو برای طیف گسترده ای از مواد خوراکی استفاده می کنند. براونی، ترافل، پنکیک، اسموتی دسر و کاکائو داغ تنها چند مورد از این خوراکی ها هستند.

پودر کاکائو حاوی آهن، منگنز، منیزیم و روی است که همگی به حفظ عملکرد بدن شما در بهترین حالت کمک می کنند. این ترکیب جادویی حتی به عنوان یک ضد افسردگی عمل می کند. سایر خواص پودر کاکائو عبارتند از:

  • سرشار از پلی فنول است
  • ممکن است فشار خون را کاهش دهد
  • ممکن است برای دیابت مفید باشد
  • دارای ظرفیت تقویت خلق و خوی است
  • سلامت قلب را تقویت می کند
  • کم کالری است
  • ممکن است دارای خواص محافظتی در برابر سرطان باشد

ارزش غذایی پودر کاکائو

¼ فنجان پودر کاکائو حدود ۱۵ گرم است:

  • انرژی – ۳۴ کالری
  • پروتئین – ۳٫۱ گرم
  • کربوهیدرات – ۸٫۶ گرم
  • چربی – ۲ گرم
  • فیبر – ۵ گرم

پودر کاکائو از کجا می آید؟

بیشتر دانه های کاکائو (۷۰ درصد) در غرب آفریقا در ساحل عاج، غنا، نیجریه و کامرون تولید می شود. از دیگر کشورهای تولید کننده کاکائو می توان به اندونزی، برزیل و اکوادور اشاره کرد.

بیشتر کاکائو (۹۰ درصد) در مزارع کوچک خانوادگی و تنها ۵٪ در مزارع بزرگ تولید می شود. جالب است بدانید تولید کاکائو محل امرار معاش ۴۰ تا ۵۰ میلیون کشاورز است.

کاکائو انواع مختلفی دارد، پودر کاکائو ۱۰۰ گرم یکی از انواع پودر کاکائو موجود در بازار است که به راحتی در دسترس است. پودر کاکائو خالص و طبیعی بیشترین مواد مغذی، ویتامین ها و آنزیم ها را در خود حفظ می کند. با این حال، قوی ترین و تلخ ترین طعم را نیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.