پودر نارگیل خواص

پودر نارگیل خواص

پودر نارگیل از گوشت آسیاب شده و خشک شده نارگیل به دست می آید. هنگامی که پوسته بیرونی از بین می رود، پوشش سفید غنی و داخلی به نام گوشت نارگیل باقی می ماند. برای تولید پودر خشک، جداسازی شیر ضروری است. وقتی گوشت صاف شد یا از شیر نارگیل جدا شد، آن را در دمای پایین خشک می کنند و پودری به دست می آید که تماماً از نارگیل درست می‌ شود. این پودر در مقایسه با سایر پودرهای خشکبار دارای کربوهیدرات کمی است و همچنین فیبر بدون کالری بیشتری دارد

پودر نارگیل خواص بسیاری دارد و استفاده از آن در حال گسترش است زیرا مردم فواید مختلف پودر نارگیل را برای سلامتی کشف کرده اند. این ترکیب خوشمزه، بدون گلوتن و جایگزین خوبی برای پودرهای دیگر است. پودر نارگیل سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم است. همچنین دارای محتوای قند کم، کالری و کربوهیدرات قابل هضم و شاخص گلیسمی پایینی است. افرادی که غذای بدون گلوتن مصرف می‌کنند، افراد مبتلا به بیماری سلیاک و مشکلات گوارشی مانند سندرم روده نشت ‌کننده، دیابت و آلرژی و همچنین گیاه‌ خواران می توانند از این پودر استفاده کرد.

فواید پودر نارگیل برای سلامتی

در اینجا برخی از مزایای سلامتی که می توان با مصرف پودر نارگیل به دست آورد، آورده شده است:

از متابولیسم حمایت می کند

پودر نارگیل حاوی مقادیر زیادی چربی های اشباع شده سالم به شکل اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است که بدن به راحتی برای انرژی و همچنین کمک به متابولیسم سالم و متعادل کردن سطح قند خون از آنها استفاده می کند.

محتوای فیبر بالا

گوشت نارگیل حاوی ۶۱ درصد فیبر غذایی است. فیبر نمی تواند جذب بدن شود و حتی باعث می شود برخی از کالری ها و کربوهیدرات ها به خوبی جذب نشوند و به دفع مواد زائد و سموم کمک می کنند.

سطح سالم قند خون

پودر نارگیل خواص فراوانی دارد زیرا دارای شاخص گلیسمی پایین است در نتیجه باعث افزایش سطح قند خون نمی شود. مطالعات نشان داده اند که پودر نارگیل به کاهش تاثیر گلیسمیک غذا و همچنین به تثبیت سطح قند خون کمک می کند. این بدان معناست که مواد مغذی موجود در آن دارای فواید سلامتی مختلفی برای بیماران دیابتی و همچنین افرادی است که سعی در حفظ وزن سالم دارند.

از هضم غذا پشتیبانی می کند

این ترکیب به هضم سالم کمک می کند. دارای مواد مغذی بالایی است و برای حفظ سلامت قلب مفید است. مطالعات همچنین نشان می دهد که نارگیل می تواند سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید سرم را در افرادی که سطح کلسترول بالایی دارند، کاهش دهد. پودر نارگیل به دلیل عرضه بالای فیبر نامحلول و محلول و همچنین محتوای چربی سالم MUFA تأثیر مثبتی دارد.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

همانطور که گفته شد این پودر دارای فیبر بالایی است که در مقابله با سرطان روده موثر است. مطالعه ای که نگاه دقیقی‌ به نقش میکروفلور باکتریایی در روده و بروز سرطان روده بزرگ داشت کاهش رشد تومور را با مصرف پودر نارگیل نشان داده است.

چربی های سالم

پودر نارگیل حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است که ۵۰ درصد محتوای چربی را تشکیل می دهد. اسیدهای چرب با زنجیره متوسط به طور متفاوتی در بدن متابولیزه می شوند و دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی قوی هستند. این اسیدهای چرب باکتری هایی که باعث زخم معده، عفونت مجاری ادراری و حفره های دندانی می شوند را از بین می برند.

سلامت پوست

اسید لوریک دارای فعالیت ضد میکروبی قوی است که برای درمان آکنه استفاده می شود. این ترکیب رشد باکتری را مهار می کند که باعث التهاب پوست و منجر به آکنه می شود و همچنین از رشد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک جلوگیری می کند.

سلامت قلب

اسید لوریک برای دستگاه گوارش مفید است و همچنین از سلامت قلب محافظت می کند. مستقیماً از روده ها جذب می شود و بلافاصله برای انرژی توسط کبد متابولیزه می شود. مصرف منظم پودر نارگیل به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. همچنین چربی ذخیره شده و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم را کاهش می دهد. اسید لوریک باکتری های بیماری زا را از بین می برد که منجر به تجمع پلاک و تصلب شرایین می شود.

به مدیریت وزن کمک می کند

پودر نارگیل خواص کاهش وزن دارد زیرا یک منبع عالی از فیبر غذایی غیرقابل هضم است که کالری ندارد. محتوای بالای فیبر غذایی آن باعث سیری طولانی مدت می شود. با اینحال افرادی که به نارگیل حساسیت دارند باید از مصرف پودر آن نیز خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.