کاربردهای شگفت انگیز جوش شیرین

کاربردهای شگفت انگیز جوش شیرین

جوش شیرین نام معمول بی کربنات سدیم است، یک نمک طبیعی فرآوری شده که در ابتدا به عنوان یک ماده ورآورنده خمیر برای پخت نان مورد استفاده قرار می گرفت اما از آن زمان برای طیف گسترده ای از مصارف خانگی نیز استفاده می شود. برخی از ویژگی های مفید این ترکیب عبارت است از:

  • غیر سمی
  • ارزان
  • یک بافر خفیف قلیایی
  • ساینده ملایم (بدون خراش)
  • خنثی کننده بو
  • با خاک و گریس واکنش نشان می دهد و یک پاک کننده تشکیل می دهد

بدن شما با بی کربنات سدیم غریبه نیست! یون بی کربنات به طور طبیعی در خون ما وجود دارد تا به حفظ تعادل اسید یا قلیایی کمک کند. دی اکسید کربن را از بافت بدن به ریه ها منتقل می کند تا دفع شود و همچنین در بزاق ما به عنوان یک کاهش دهنده اسید وجود دارد. جوش شیرین فهرستی از کاربردهای بسیار گسترده و غیرمعمول دارد در ادامه مقاله کاربردهای شگفت انگیر این ماده همه کاره شرح داده شده است.

موارد مصرف جوش شیرین

به عنوان یک آنتی اسید

نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را در ۴ اونس آب مخلوط کرده و بنوشید. طعم آن خیلی خوب نیست، اما به طور جدی عمل می کند و برای خنثی کردن اسید معده که باعث سوزش سر دل می شود درمان مناسبی است.

برای موهای شناگران

۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین را به یک بطری اسپری کوچک اضافه کنید و آن را با آب پر کنید. آن را در کیف بدنسازی خود قرار دهید و پس از اتمام شنا در استخر، آن را تکان دهید و قبل از شستن موهای خیس خود، آن را به مقدار زیاد روی موهای خیس اسپری کنید. جوش شیرین به خنثی کردن اثرات مخرب کلر کمک می کند.

 سم زدایی (مواد مضر) لباس های جدید

با افزودن نصف فنجان جوش شیرین به همراه مواد شوینده به لباس های جدید، پوشش های شیمیایی مضر روی لباس ها که به ویژه برای نوزادان مهم است را پاک کنید.

از شر آفات ناخواسته خلاص شوید

برای کشتن مورچه‌ها و سوسک‌ها بدون آفت ‌کش، ۱ فنجان جوش شیرین را با ۱ فنجان شکر سفید مخلوط کنید و در مناطق مورد نظر بپاشید. آفات مخلوط را می بلعند و سپس وقتی آب می نوشند، واکنشی در معده صورت می گیرد که آنها را می کشد.

 نگهداری وسایل کمپینگ

از کپک زدگی و بوی کپک زدگی که معمولا از وسایل کمپینگ (قمقمه و حتی چادر) به خود می گیرند می توان با پاشیدن مقدار زیادی جوش شیرین در جعبه وسایل و نگهداری در جای خنک و خشک جلوگیری کرد.

حمام سگ بدون آب

با جوش شیرین سگ خود را خشکشویی کنید! برای از بین بردن بوی بد فقط روی او جوش شیرین بپاشید، آن را ماساژ داده و برس بکشید. این ترکیب کاملا غیر سمی است و حیوان خانگی شما را اذیت نمی کند.

خوشبو کننده ظروف غذا

برای از بین بردن بوی بد ظرف غذا، ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین را به ظرف شسته شده (اما بدبو) اضافه کنید و با آب داغ پر کنید. درب آن را بگذارید، تکان دهید و سپس گوشه ای از درب را کمی باز بذارید، این کار باعث می شود ظرف توسط دی اکسید کربنی که هنگام مخلوط شدن جوش شیرین با آب ایجاد می شود، باد نکند. اجازه دهید این محلول ۲ تا ۳ ساعت قبل از شستن مجدد در ظرف ها بماند.

اگر درب ظرف مقداری بوی غذا را نیز به خود جذب کرده، پس از اینکه ظرف ۲ تا ۳ ساعت ماند، درب ظرف را محکم و ظرف را وارونه کنید و قبل از شستن ۲ ساعت دیگر بگذارید، بماند.

هوس های شیرینی را برطرف کنید

اگر سعی می کنید از خوردن شیرینی جات پرهیز کنید، اما با ولع شدید روبرو هستید، دهان خود را با ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین در ۴ اونس آب گرم بشویید. پس از بیرون ریختن آن از دهان (از قورت دادن خودداری کنید) ولع شما باید فورا ناپدید شود.

باد کردن بادکنک

ابتدا یک بادکنک کوچک را از قبل باد کنید تا کمی کش بیاید. سپس بادکنک را خالی کرده و سپس ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را داخل آن بریزید حالا  ۴ قاشق غذاخوری سرکه سفید را در یک بطری خالی ریخته و انتهای بادکنک را روی دهانه بطری قرار دهید و نوک بادکنک را به سمت بالا بکشید تا جوش شیرین داخل بطری بریزد. با این روش می توانید به راحتی به صورت سرگرم کننده بادکنک های زیادی را پر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.