گوارگام صنعتی چه کاربرد و خواصی دارد؟

کاربرد گوارگام صنعتی

صمغ گوار یا گوارگام به عنوان یک ماده صنعتی شناخته می شود. کاربرد گوارگام در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی دیده می شود. از گوارگام صنعتی در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بهره برده می شود. خواص گوارگام صنعتی مانند امولسیفایری، تغلیظ کنندگی و ژل کنندگی موجب کاربرد گسترده آن در صنعت شده است. با توجه به کاربرد های متنوع گوارگام، این محصول در انواع خوراکی و صنعتی عرضه می‌شود. از انواع خوراکی در صنایع غذایی و دارویی و از انواع گوارگام صنعتی در صنایع تولید لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می شود. برای خرید گوارگام صنعتی به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید. قیمت گوارگام صنعتی با توجه به برند تجاری آن می تواند در بازار متفاوت باشد.

گوارگام چیست

گوارگام نوعی صمغ طبیعی بوده که از آسیاب دانه های گیاه گوار حاصل می شود. این صمغ دارای خواص ضخیم کننده و تثبیت کننده بوده و در مقایسه با سایر ضخیم‌ کننده ها ‌و تثبیت ‌کننده‌ها مقرون به صرفه است. این صمغ ماده ای چسبنده، نرم‌ کننده و امولسیفایری موثر و پرمصرف است.

کاربرد گوارگام صنعتی در صنایع آرایشی و بهداشتی

از مزایا گوارگام حل شدن خوب در آب سرد و گرم است. این صمغ موجب ایجاد امولسیون های پایدار شده و از آن به عنوان یک غلیظ کننده و عامل تعلیق در تولید محصولات آرایشی استفاده می شود. گوارگام صنعتی ویسکوزیته و بافت مورد نظر را در شامپوها و نرم کننده ها ایجاد خواهد نمود.

قوام دهندگی و امولسیفایری گوارگام در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار کاربرد دارد. از خواص این ماده در تولید انواع لوسیون، شامپو، ژل مو، صابون، محصولات مراقبت از پوست، خمیر دندان، کرم های اصلاح و… استفاده می شود.

توجه شود که محصولات آرایشی بهداشتی حاوی گوارگام صنعتی نباید در نزدیکی چشم ها، داخل بینی و گوش ها استفاده شوند. زیرا ممکن است موجب تحریک این نواحی شده و یا واکنش های آلرژیک ایجاد نماید. بنابراین نباید از میزان مجاز این ماده بیشتر استفاده شود.

گوارگام صنعتی در تولید کاغذ

هر ساله مقادیر قابل توجهی از صمغ های مختلف در تولید کاغذ استفاده می شوند. کاربرد گوارگام صنعتی در ایجاد استحکام کششی کاغذ و مقوا و بهبود کیفیت سطح و دوام آن موثر است. صمغ گوار میزان تخلخل سطح کاغذ را کاهش داده و برای کاغذهای مورد استفاده در چاپ، سطحی متراکم تر فراهم می کند. گوارگام استحکام و سختی کاغذ را که از ویژگی های مهم نوشتن هستند، افزایش خواهد داد.

مضرات گوارگام صنعتی

گوارگام از فواید زیادی برای سلامتی برخوردار است. اما به سرعت در دوزهای بالا حجیم می شود. استفاده از مقادیر بالای صمغ گوار می تواند موجب انسداد مری شده و در برخی موارد منجر به مرگ گردد.

خرید و فروش گوارگام صنعتی

خرید و فروش گوارگام صنعتی در بازار به دلیل کاربرد های صنعتی مختلف، بسیار صورت می پذیرد. برای خرید گوارگام صنعتی می توان به سایت ها و مراکز معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

قیمت گوارگام صنعتی

قیمت گوارگام به گرید تولید شده وابسته است. این ماده گیاهی در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و عرضه می شود. گرید خوراکی نسبت به گرید صنعتی قیمت بالاتری دارد. نرخ ارز، شرکت تولید کننده و برند تجاری محصول نیز بر قیمت آن موثر خوهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.