بک واش استخر چیست و چگونه انجام می شود؟

بک واش استخر چیست و چگونه انجام می شود؟

صاحبان استخرها همه چیزهایی را که برای تمیز و کاربردی نگه داشتن استخر لازم است می دانند. از اسکیمینگ و جاروبرقی گرفته تا آزمایش شیمی مناسب آب استخر جهت تعیین مقدار کلر، آنها باید وظایف مختلفی را برای نگهداری استخر انجام دهند. بک واش یا شستشوی معکوس فیلتر یکی از موارد ضروری رژیم هفتگی نگهداری استخر در نظر گرفته می شود. در این صورت می توانید از آبی شفاف و تمیز لذت ببرید.

اهمیت بک واش استخر

فیلترها از محیط ‌های مختلفی مانند ماسه یا خاک دیاتومه استفاده می‌کنند تا هنگام عبور آب از خاک، زباله‌ها، روغن و سایر ذرات پاک کنند تا آب استخر تمیز بماند. با گذشت زمان با استفاده منظم از استخر، فیلترها مسدود می شوند و کارایی آنها برای به دام انداختن چنین ذرات کاهش می یابد. شستشوی معکوس شامل تمیز کردن کامل فیلتر است تا با فشار دادن آب به عقب یا معکوس کردن جریان آب از طریق فیلتر، تمام مواد محبوس شده در داخل آن را خارج کند. بک واش فیلتر فرآیندی سریع و ساده برای افزایش کارایی آن و کاهش نیاز به تمیز کردن دستی است.

چه زمانی بک واش انجام دهیم

زمان شستشوی معکوس به عوامل مختلفی از جمله مواد فیلتر استفاده شده و استفاده از استخر بستگی دارد. یک راه ساده برای اینکه بدانید فیلتر نیاز به شستشوی معکوس دارد، بررسی گیج فشار است. اگر حدود ۸ تا ۱۰ psi (در هر اینچ مربع) بالاتر از سطح معمولی باشد، فیلتر نیاز به شستشوی معکوس دارد. در حالی که یک فیلتر شنی هر ۲ تا ۴ هفته نیاز به شستشوی معکوس دارد، یک D.E. فیلتر هر ۴ تا ۶ هفته به آن نیاز دارد. بک واش را در زمانی که آب استخر کدر می شود، پس از طوفان باران، یا هنگام درمان جلبک استخر در نظر بگیرید تا آب را تمیز و شفاف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.